  • 1. Data: 2004-11-17 11:49:39
    Temat: Przepisy dot. wyliczania sredniego wynagrodzenia na czlonka rodziny
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Zapewne wiecie ze mamy nowe przepisy dotyczace stypendiow socjalnych na
    uczelniach, itp. Jestem studentem i postanowilem takowy wniosek zlozyc.
    Kryterium dochodowe na mojej uczelni to 579 zl netto. Ja w zeszlym roku
    mialem dochod netto okolo 500 zl wiec nie przekraczam tego kryterium. W roku
    biezacym ozenilem sie. Dowiedzialem sie ze do wyliczen dochodu na czlonka
    rodziny trzeba wliczyc dochody za zeszly rok mojej zony (a przeciez w
    zeszlym roku nie bylismy razem i nasze dochody byly oddzielne !!!).
    Pomijajac to nadal udalo nam sie zmiescic w tym progu 579 zl. Kolejne moje
    zdziwienie wzbudzil fakt ze skoro mieszkamy w jednym mieszkaniu z tesciami
    to ich dochody tez trzeba wliczyc, rowniez za poprzedni rok. Ja zameldowalem
    sie raptem miesiac temu a nagle musze sumowac ich dochody za zeszly rok ?
    Podsumowujac wyszlo ze mialem dochod miesieczny w zeszlym roku prawie 1040
    zl netto, gdzie naprawde wyniosl mniej niz 400 zl.
    Czy to naprawde tak nalezy wyliczac, czy zostalem wprowadzony w blad ?
    Generalnie z zona prowadzimy oddzielne gospodarstwo domowe, mieszkajac z
    tesciami dzielimy sie kosztami zwiazanymi z mieszkaniem. Zona pracuje wiec
    nie mozna powiedziec ze w chwili obecnej nie mamy dochodow wiec jestesmy na
    utrzymaniu rodzicow.
    Czy znacie moze jakas podstawe prawna jak to nalezy wyliczac ? Mam tylko 2
    dni na ew. zlozenie korekty mojego podania o stypendium. Pomozcie, bo sam w
    tym momencie nie moge nic znalezc na poparcie mojego twierdzenia ze moj
    dochod naprawde byl ponizej 579 zl nawet liczac razem z zona. Jesli powiem
    ze nie mieszkam z tesciami to i uczelnia rzada potwierdzenia kto jest
    zameldowany w mieszkaniu.
    Prosze o pomoc

    --
    Patryk