  • 11. Data: 2006-04-10 22:18:57
    Temat: Re: parkowanie na osiedlu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Sakowski wrote:

    > Dyskusyjne to.

    Nie. Drogą publiczną nie jest tylko droga gruntowa oraz droga wyłączona
    z ruchu publicznego (np. prywatny ogrodzony teren, tor wyścigowy).

  • 12. Data: 2006-04-10 22:24:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    anti00 wrote:

    > Zastanawiam sie czy mozna w jakis sposob rozwiazac ten temat, czy prawa wyciaga
    > tu pomocna dlon. Czy Policja lub straz moze reagowac zabrac samochody ktore
    > parkuja w sposob niedozwolony.

    Zabrać - nie. Wystawić mandat - owszem (za parkowanie poza miejscami do
    tego przeznaczonymi).

    Niemniej jednak to wspólnota sama z siebie (hehe) musiałaby kwestię
    parkowania jednoznacznie uporządkować - wyznaczyć miejsca do parkowania
    i oznajmić, że parkowanie wszędzie indziej jest wzbronione (przy dobrej
    organizacji można by pewnie i holowanie niezależnie od policji
    zorganizować).

    > Zastawiona jest nawet brama przeciwpozarowa.

    A to już może być argument za wywiezieniem - jeśli jakiś pojazd blokuje
    ewentualny dojazd dla straży pożarnej to IMHO można go spokojnie wywieźć
    w imię wyższego dobra.

    > Kurcze cos chyba musi byc na takich ludzi.

    Ano. Dobry, solidny gwóźdź ;->
    (tylko żartuję ;) )

  • 13. Data: 2006-04-10 22:30:38
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Andrzej Lawa napisał:

    > Nie. Drogą publiczną nie jest tylko droga gruntowa oraz droga wyłączona
    > z ruchu publicznego (np. prywatny ogrodzony teren, tor wyścigowy).

    Czyli powiadasz, że podłoga w mojej łazience jest drogą publiczną?

    Jedyna znana mi definicja drogi publicznej pochodzi z ustawy o drogach
    publicznych, i ta jest z Twoją sprzeczna. A jeśli uznać, że dla celów
    pord ta definicja nie obowiązuje, to uzasadnij proszę swoje rozumienie
    pojęcia PD (w szczególności dlaczego wykluczasz drogi gruntowe).

    -------------------+
    -------------------+

  • 14. Data: 2006-04-10 22:56:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Sakowski wrote:

    > Czyli powiadasz, że podłoga w mojej łazience jest drogą publiczną?

    A czyż nie jest prywatna i ogrodzona (w tym przypadku ścianami budynku)?

    Pomijając taki detal, że trudno mówić w jej przypadku o drodze...

    > Jedyna znana mi definicja drogi publicznej pochodzi z ustawy o drogach
    > publicznych,

    Ale tutaj zahaczamy raczej o PoRD, czyż nie?

    > i ta jest z Twoją sprzeczna. A jeśli uznać, że dla celów

    Sprzeczna?

    > pord ta definicja nie obowiązuje, to uzasadnij proszę swoje rozumienie
    > pojęcia PD (w szczególności dlaczego wykluczasz drogi gruntowe).

    Sam nie wiem ;)

    Szczerze powiedziawszy zaczynam już przysypiać ;->

    OK, powiedzmy że nie pisałem tego, co pisałem ;) i zacznijmy od początku
    (wracając jednocześnie do sedna): PoRD dotyczy dróg publicznych oraz
    stref zamieszkania. Osiedle to IMHO jakby nie patrzeć strefa
    zamieszkania (nawet jeśli administracja nie zdążyła wymienić tabliczek
    "droga wewnętrzna" na te niebieskie z krajobrazem).

    A art.49 ust 2 punkt 4 (PoRD) wyraźnie zabrania parkowania w strefie
    zamieszkania poza miejscami wyraźnie do tego wyznaczonymi.

    Teraz chyba już niczego nie pokręciłem, ale teraz znikam już spać i
    jutro sprawdzę - w razie czego nie krępuj się wytykać moje błędy w
    rozumowaniu ;)

  • 15. Data: 2006-04-10 22:57:50
    Od: "Łukasz" <l...@n...wywal.to.poczta.onet.pl>

    > Pojawił sie problem z parkowaniem , ponieważ nia ma tyle miejsc co
    > samochodów ,

    ...skoro administracja zasłania się bezradnością to co mają zrobić
    mieszkańcy? czyn społeczny i dodatkową składkę na kupno działki i budowę
    garaży piętrowych? ...pewnie pierwszy wracasz z pracy i zawsze możesz
    zaparkować prawidłowo ;-) ...i tych "pierwszych" pewnie składki na garaże
    nie miałyby obowiązywać bo pierwsi zawsze znajdą prwidłowe mjejsce do
    parkowania...? ...a Ci co później wracają to źli..... niech spadają z
    osiedla lub wyprzedadzą samochody..... rowerem zdrowiej i łatwiej
    "zaparkować".... dobrze że wiosna blisko....

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 16. Data: 2006-04-10 23:13:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Paweł Sakowski wrote:

    > Czyli powiadasz, że podłoga w mojej łazience jest drogą publiczną?

    a ile metrów musi być drogi twardej, żeby nie była drogą gruntową.
    Masz długą łazienkę.

  • 17. Data: 2006-04-11 05:53:42
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    On Tue, 11 Apr 2006 00:03:25 +0200, Paweł Sakowski wrote:
    > Trzymając się jak najbliżej prawej krawędzi podjazdu.
    Dobre, a ja myślałem że kierowca siedzi po lewej stronie :)

    pozdr

    Radek

  • 18. Data: 2006-04-11 08:01:54
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-04-10, Łukasz <l...@n...wywal.to.poczta.onet.pl> wrote:

    > ...skoro administracja zasłania się bezradnością to co mają zrobić
    > mieszkańcy?

    Wywalić administrację?

    Renata

  • 19. Data: 2006-04-11 08:50:42
    Od: "Łukasz" <l...@w...poczta.onet.pl>

    > Wywalić administrację?

    ...zmotywować ;-)

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 20. Data: 2006-04-11 11:38:15
    Od: "H5N1" <u...@n...pl>

    pytanie brzmi czy to jest droga wewnętrzna czy drogo publiczna?
    na jakich działkach ewidencyjnych leży droga?
    jeżeli droga jest niepubliczna to zarządcą ruchu na tej drodze jest zarządca
    terenu...
    to on ustala tzw. organizację ruchu... to jest jego obowiązek. jeżeli Zarząd
    zasłania się "bezradnością" to sprawę skierowałbym do prokuratury, że nie
    wywiązał się ze swoich obowiązków, tj. nie określił lub nie egzekwuje zasad
    organizacji ruchu.
    gdyby np. postawili znaki "Strefa zamieszkania" to określa on:
    - dopuszczalna prędkość 20 km/h,
    - parkowanie tylko w miejscach wyznaczonych (!),
    - pierwszeństwo pieszego przed samochodem,
    - wyjazd ze strefy traktowany jest zawsze na podporządkowaniu (znak A_7 jest
    wtedy zbędny).