  • 21. Data: 2006-12-10 21:00:46
    Temat: Re: pałka teleskopowa - pytani
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Niemniej jednak na początku jest warunek, że narzędzie musi być w stanie
    > zagrozić życiu lub zdrowiu... No cóż, teoretycznie i imitacja kija
    > bejzbolowego z balsy może zdrowiu zagrozić ;)

    A ciężka i twarda (bo drewniana) wykałaczka, o kształcie do złudzenia
    imitującym bejzbola (okrągłe, podłużne, tylko w nieco innej skali)?

    -------------------+
    -------------------+

  • 22. Data: 2006-12-10 21:22:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Sakowski wrote:

    > A ciężka i twarda (bo drewniana) wykałaczka, o kształcie do złudzenia
    > imitującym bejzbola (okrągłe, podłużne, tylko w nieco innej skali)?

    Oko ułamanym końcem możesz komuś uszkodzić ;->

    Wszystko zależy od biegłego ;-P

  • 23. Data: 2006-12-10 21:39:46
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Pretensję miejcie do nadgorliwca, który chciał zdelegalizować "bejzbole"
    > i popełnił taki zapis:
    > "pałek wykonanych z drewna lub innego ciężkiego i twardego materiału,
    > imitujących kij bejsbolowy,"

    A tak z ciekawości... "imitujących kij bejsbolowy" oznacza, że
    autentyczny kij bejsbolowy nie jest zabroniony? ;) No bo w zasadzie,
    gdyby był, to ciężko by było u nas uprawiać ten sport.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 24. Data: 2006-12-10 22:15:53
    Temat: Re: pałka teleskopowa - pytanie
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > (1) pałka 'imitująca' kij bejsbolowy? Co to znaczy? Nie-imitacja musi
    > mieć jakiś certyfikat ligi bejsbolowej? A jak ktoś sobie sam wystruga,
    > to jeszcze dostanie po uszach za wyrób "broni"?
    > (2) wg. tego zapisu drewno jest "ciężkim i twardym materiałem".
    >
    > Ergo każda pałka zakończona taki materiałem - czyli np. cała wykonana z
    > takiego materiału - podpada pod "broń białą w postaci (i tu lista)".
    >
    > Moja babcia ma solidną, drewnianą laskę. Czy - jako porządny obywatel -
    > powinienem na nią donieść, że ma długą i mocną "pałkę" wykonaną z
    > "twardego i ciężkiego materiału" i takoż zakończoną?

    Ba... Dodam jedynie, ze nalezy doniesc tez na wszystkich stolarzy,
    ktorzy osmielili sie zrobic i sprzedac choc jedna noge do stolu lub
    krzesła. Przeciez to jak najbardziej podpada pod imitacje kija
    bejsbolowego...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 25. Data: 2006-12-10 22:21:17
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 10-12-2006 o 22:39:46 Piotr "Gerard" Machej <g...@g...com>
    napisał(a):

    > A tak z ciekawości... "imitujących kij bejsbolowy" oznacza, że
    > autentyczny kij bejsbolowy nie jest zabroniony? ;) No bo w zasadzie,
    > gdyby był, to ciężko by było u nas uprawiać ten sport.

    To samo chcialem wygarnac - czy kij bejsbolowy jest jednoczesnie imitacja
    kija bejsbolowego ... a odnosnie uprawiajacych ten sport u nas ... chyba
    zbyt duzo ich nie ma. Kiedy wprowadzali ten przepis telewizja cos trabila
    o tym, ze prawdziwy kij bejsbolowy jest drogi, jakos specjalnie zrobiony i
    nie jest imitacja ... reszta to imitacje.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 26. Data: 2006-12-10 22:24:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr "Gerard" Machej wrote:

    > A tak z ciekawości... "imitujących kij bejsbolowy" oznacza, że
    > autentyczny kij bejsbolowy nie jest zabroniony? ;) No bo w zasadzie,
    > gdyby był, to ciężko by było u nas uprawiać ten sport.

    Nie wymaga pozwolenia - pytanie tylko, czym się różni "imitacja" od
    "prawdziwego" ;->

  • 27. Data: 2006-12-10 22:36:06
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    Jasko Bartnik napisał(a):
    > To samo chcialem wygarnac - czy kij bejsbolowy jest jednoczesnie imitacja
    > kija bejsbolowego ... a odnosnie uprawiajacych ten sport u nas ... chyba
    > zbyt duzo ich nie ma.

    Nie jest to jeszcze zbyt popularny sport, ale trochę drużyn i rozgrywek
    jest. A sport interesujący, więc dobrze by było, gdyby się zwiększyło
    zainteresowanie nim.

    > Kiedy wprowadzali ten przepis telewizja cos trabila
    > o tym, ze prawdziwy kij bejsbolowy jest drogi, jakos specjalnie zrobiony i
    > nie jest imitacja ... reszta to imitacje.

    Aha, czyli oceniają autentyczność kija wg ceny? ;) Super.
    Pomijam już fakt, że nie wszystkie kije bejsbolowe są
    drewniane - bodaj jedynie w lidze zawodowej jest wymóg
    korzystania z kijów drewnianych. Drużyny szkolne i amatorskie
    ligi mogą korzystać z kijów aluminiowych (i innych wykonywanych
    ze stopów). I to nie są imitacje, tylko kije :>

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 28. Data: 2006-12-10 22:38:37
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Piotr "Gerard" Machej wrote:
    > A tak z ciekawości... "imitujących kij bejsbolowy" oznacza, że
    > autentyczny kij bejsbolowy nie jest zabroniony? ;) No bo w zasadzie,
    > gdyby był, to ciężko by było u nas uprawiać ten sport.

    Dobrze myślisz.

    Sąd Najwyższy - Izba Karna
    Uchwała z dnia 24 lipca 2001 r. (sygn. akt I KZP 10/01)

    Oryginalny kij bejsbolowy nie jest narzędziem określonym w art. 4 ust. 1
    pkt 4 lit. a, zd. ostatnie ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i
    amunicji (Dz. U. Nr 53, poz. 549).

    -------------------+
    -------------------+

  • 29. Data: 2006-12-10 22:57:13
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 10 Dec 2006 23:15:53 +0100, Przemyslaw Osmanski napisał(a):

> [...]
    > ktorzy osmielili sie zrobic i sprzedac choc jedna noge do stolu lub
    > krzesła. Przeciez to jak najbardziej podpada pod imitacje kija

    A co dopiero ogrodnicy, ktorzy wbijaja w ziemie takie grube drewniane pale
    i przywiazuja do nich mlode drzewka?! Widzialem takich w osiedlowym parku.
    Pale łudząco podobne do kijów bejsbolowych, tylko dluzsze i jeszcze ostre
    na koncu...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 30. Data: 2006-12-10 22:59:20
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 10 Dec 2006 23:21:17 +0100, Jasko Bartnik napisał(a):

> [...]
    > o tym, ze prawdziwy kij bejsbolowy jest drogi, jakos specjalnie zrobiony i
    > nie jest imitacja ... reszta to imitacje.

    Wiesz, rozne sa sytuacje... :) Kiedys w sklepiku z militariami kupowalem
    dla siebie spory nóż. Przyszedl jakis gostek i spytal o kije bejsbolowe, a
    nastepnie kazdy z nich przymierzal do rekawa kurtki :)))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl