  • 1. Data: 2006-12-09 20:31:26
    Temat: podatek od motocykla....
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam

    Mam pytanie odnosnie rejestracji motocykla
    Kupiłem motocykl w kwietniu od polskiego własciciela, w urzędzie komunikacji
    załatwiłem rejestracje i na tym zakończyły sie moje wycieczki po urzędach.
    Dzisiaj dowiedziałem sie ze "podobno" powinienem był jeszcze w urzędzie
    skarbowym zapłacić jakiś podatek ( druk PCC czy jakoś tak) ( twierdzi to
    osoba która dostała taka informacje w urzędzie)
    Czy faktycznie tak powinienem był zrobić ?
    Jeżeli nie zapłaciłem ów podatku a minęło już tyle czasu - ile jeszcze mam
    czekać do ewentualnie przedawnienia ?

    Co wiecej w ubiegłym roku kupiłem inny motocykl, około listopada, był
    sprowadzany. Zalatwiłem wszstie formalnosci- ale też nie płaciłem zadnego
    podatku... a przynajmniej sobie nie przypominam...

    To chyba dwa razy nie zapomnieli ?

    PS. Przypominam ze chodzi o motocykl- nie auto bo tam płacić napewno
    trzeba.

  • 2. Data: 2006-12-09 20:51:55
    Temat: Re: podatek od motocykla....
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy faktycznie tak powinienem był zrobić ?
    > Jeżeli nie zapłaciłem ów podatku a minęło już tyle czasu - ile jeszcze mam

    Nie czekaj na żadne przedawnienie tylko leć do swojego US złożyć deklarację
    PCC1 i opłać zaległy podatek wraz z odsetkami od czynności cywilno-prawnych
    (2% od wartości motocykla).
    Z uwagi na fakt, że nie złożyłeś w terminie również deklaracji należałoby
    pisać do Naczelnika wniosek o nie karanie Cie za to opóźnienie (wielu
    tłumaczy to nieznajomością prawa, myśleniem, że od motocykla to nie trzeba
    itp.).

    Natomiast co do motocykla sprowadzonego - tu nie ma obowiązku opłacania
    podatku od czynności cywilno-prawnych.
    ----------
    Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 3. Data: 2006-12-09 20:55:06
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "BETON" <b...@m...pl> wrote in message news:elf6el$f6b$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Mam pytanie odnosnie rejestracji motocykla
    > Kupiłem motocykl w kwietniu

    za ile?
    Mniej czy więcej niż 1000 zł ?

    Jak więcej, to druk PCC-1, 2% od transakcji dla US i pisemko do US z
    wyjaśnieniem.
    A w nagrodę szukaj gościa od któego to kupiłes bo ci jego podpis i NIP na
    PCC-1 będzie potrzebny.