  • Data: 2004-12-24 00:56:55
    Temat: otwarcie drzwi akwizytorowi prosto w twarz
    Od: "ag" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Właśnie - interesuje mnie nastepująca sytuacja:
    blok należący do spółdzielni mieszkaniowej;
    przychodzą co jakiś czas różne bydlaki wieszające na klamkach reklamy
    telepizzy czy innego lewiatana,
    w związku z czym musza się zbliżyć do samych drzwi na stosunkowo małą
    odległość;
    jakie zarzuty mogą mi grozić za gwałtowne otwarcie drzwi w chwili gdy akurat
    ta osoba wiesza na klamce ulotkę i sytuacja kończy się rozbiciem okularów,
    upadkiem połączonym ze złamaniem kończyn czy po prostu ze stłuczeniami-
    będącymi skutkiem tegoż otwarcia drzwi - czy to ja powinienem pilnować czy
    przypadkiem kogoś nie ma po drugiej stronie czy tez osoba nie mająca żadnego
    interesu w przebywaniu na terenie prywatnym (spółdzielnia mieszkaniowa) poza
    celem zawodowym -roznoszenie ulotek- powinna zachować szczególną ostrożność
    i czy takie zachowanie szczególnej ostrożności należy do zasad BHP w jakich
    zakresie powinna taka osoba zostać przeszkolona;
    I nastepne pytanie - czy spółdzielnia mieszkaniowa ma prawo (egzekwowalne -
    nie na zasadzie wolno ale co z tego...) wywiesić tabliczkę pt. "akwizytorom
    i roznosicielom ulotek wstęp wzbroniony" na zasadzie takiej jak wspólnoty
    mieszkaniowe ogradzają swój teren i zatrudniają ochroniarzy pilnujących
    terenu;
    Pytam bo akurat dziś zjawiła się po raz którys jakaś akwizytorka Tele2,
    która staneła w odległości "rażenia" drzwiami w przypadku ich zbyt
    gwałtownego otwarcia, a że akurat wychodziłem kiedy zapukała mogło się to
    skończyć dla niej tragicznie (ciężkie drzwi i mało miejsca za nimi);
    i teraz nie wiem - czy moim obowiązkiem jest sprawdzac przed każdorazowym
    wyjściem czy ktoś akuraty mi wiesza ulotke na drzwiach (wizjer nie jest w
    Polsce obowiązkowy) czy tez do zachowania nalezytej staranności jest
    zobowiązany ten kto ulotki wiesza na drzwiach , mimo że właściciel
    mieszkania (pomijam kwestie posiadacza) lub bloku (spółdzielnia
    mieszkaniowa) nie wyraził na to zgody?

    pozdr.
    ag