  • 81. Data: 2021-01-09 11:12:46
    Temat: Re: oszustwo na duplikat karty SIM
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2021-01-09 o 08:09, Shrek pisze:

    > No właśnie ciekawy jestem czy biegły jet w stanie stwierdzić czy to mój
    > podpis, jak starałem się, zeby nie był mój.

    Dlatego jednym ze sposobów badania podpisu nie jest tylko "proszę się
    podpisać", tylko "proszę się podpisać tak jak tutaj".

    > Chpcby wyrobic prawdziwy dowód.

    Po co się bawić w wyrabianie dowodu przez epuap, skoro można "legalnie"
    zamówić taki sam jako kolekcjonerski? :)

    > I złożyć kupę deklaracji urzędowych.

    Jak widać składanie deklaracji to nie jest to, na czym zależy przestępcom :)

    --
    Liwiusz

  • 82. Data: 2021-01-09 11:26:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2021 o 11:12, Liwiusz pisze:

    > Dlatego jednym ze sposobów badania podpisu nie jest tylko "proszę się
    > podpisać", tylko "proszę się podpisać tak jak tutaj".

    Nawet jakbym bardzo chciał to bym nie potrafił. A tu zakładam, że nie chcę:P

    > Po co się bawić w wyrabianie dowodu przez epuap, skoro można "legalnie"
    > zamówić taki sam jako kolekcjonerski? :)

    I wracamy do pytania po co kombinować z simem, skro można "legalnie"
    wbić się do banku, przejąć konto, wypłacic kasę i jeszcze poprosić w
    niektórych o kawę do tego:P

    > Jak widać składanie deklaracji to nie jest to, na czym zależy
    > przestępcom :)

    Jakbyś chciał komuś pod górkę zrobić albo na przykład zlikwidować
    konkurenencję...

    --
    Shrek

  • 83. Data: 2021-01-09 11:31:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2021-01-09 o 11:26, Shrek pisze:

    > Nawet jakbym bardzo chciał to bym nie potrafił. A tu zakładam, że nie
    > chcę:P

    Specjalistą nie jestem, ale zakładam, że skoro każdy fałszerz będzie
    próbował pewnych uników, to biegły będzie brał na to poprawkę.

    > I wracamy do pytania po co kombinować z simem, skro można "legalnie"
    > wbić się do banku, przejąć konto, wypłacic kasę i jeszcze poprosić w
    > niektórych o kawę do tego:P

    To już pytanie do przestępców, dlaczego wolą. Może bank bardziej
    wyczulony, może więcej kamer, może przy zmianach bank wysyła smsy do
    właściciela itp.

    --
    Liwiusz

  • 84. Data: 2021-01-09 11:38:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2021 o 11:31, Liwiusz pisze:

    > Specjalistą nie jestem, ale zakładam, że skoro każdy fałszerz będzie
    > próbował pewnych uników, to biegły będzie brał na to poprawkę.

    Ale ja nie jestem fałszerzem. Po prostu nie potrafię się podpisać
    podobnie do tego co podpisałem prawą ręką. Nie zmusisz mnie, nawet (a
    nawet tym bardziej) pistoletem przystawionym do skroni. Więc jak mi
    udowodnisz, że to mój podpis?

    BTW - a jak odmówię składania podpisu to co?

    > To już pytanie do przestępców, dlaczego wolą. Może bank bardziej
    > wyczulony, może więcej kamer, może przy zmianach bank wysyła smsy do
    > właściciela itp.

    Wracamy do tego co mówiłeś. Widać jednak z jakiegoś powodu nie jest tak,
    że wbijasz się z lewym dowodem do banku, zmieniasz wszystkie hasła,
    numer autoryzacji, bierzesz kredyt i wszystko wycofujesz na inne konto,
    bo co prawda podejrzane to wszystko, no ale skoro masz dowód to nikt
    problemów robić nie będzie.

    --
    Shrek

  • 85. Data: 2021-01-09 11:44:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2021-01-09 o 11:38, Shrek pisze:

    > Ale ja nie jestem fałszerzem. Po prostu nie potrafię się podpisać
    > podobnie do tego co podpisałem prawą ręką.

    A lewą?

    Nie zmusisz mnie, nawet (a
    > nawet tym bardziej) pistoletem przystawionym do skroni. Więc jak mi
    > udowodnisz, że to mój podpis?
    >
    > BTW - a jak odmówię składania podpisu to co?

    To nie przeprowadzisz dowodu, że podpis jest sfałszowany (chyba że
    dobiorą się do twoich notatek :)

> [...]
    > numer autoryzacji, bierzesz kredyt i wszystko wycofujesz na inne konto,
    > bo co prawda podejrzane to wszystko, no ale skoro masz dowód to nikt

    Wystarczy uzyskać dostęp do konta, nie trzeba od razu wypłacać i brać
    kredytów - to już (zwłaszcza wypłata) zrobisz 5 sekund po wyjściu z banku.

    --
    Liwiusz

  • 86. Data: 2021-01-09 12:06:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2021 o 11:44, Liwiusz pisze:

    > A lewą?

    Lewą też nie. Próbowałeś kiedyś narysować dwie podobne do siebie rzeczy
    lewą ręką?

    > To nie przeprowadzisz dowodu, że podpis jest sfałszowany (chyba że
    > dobiorą się do twoich notatek :)

    No dobra - załóżmy, że to nie ja potrzebuję dowodu, a strona przeciwna:P

    > Wystarczy uzyskać dostęp do konta, nie trzeba od razu wypłacać i brać
    > kredytów - to już (zwłaszcza wypłata) zrobisz 5 sekund po wyjściu z banku.

    Nie - żeby coś wypłacić trzeba jeszcze zmienić numer na który przychodzi
    autotyzacja. Ale bez znaczenia - skoro jak masz dowód to wystarczy iść
    do banku i nikt się nie czepnie, to po co kombinować z simem? Widać
    jednak nie jest tak prosto jak mówisz.

    Moim zdaniem jak pójdziesz z lewym dowodem "oddyskać" konto i spróbujesz
    zmienić przy okazji nr autoryzacji to jest duża szansa na opuszczenie
    placówki w obrączkach. Gdyby to działało jak piszesz to bez sensu cała
    zabawa z duplikacja simu. A jednak to robią. Widać banki przykładają
    większą wagę do weryfikacji tożsamosci klienta, a co za tym idzie jednak
    można przypisać telekomom winę - skoro inni dają radę, to czemu akurat
    oni nie?

    --
    Shrek

  • 87. Data: 2021-01-09 14:49:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2021-01-09 o 12:06, Shrek pisze:

    > Lewą też nie. Próbowałeś kiedyś narysować dwie podobne do siebie rzeczy
    > lewą ręką?

    Czyli co, 50 razy się podpiszesz lewą na 50 różnych sposobów?

    > No dobra - załóżmy, że to nie ja potrzebuję dowodu, a strona przeciwna:P

    Podaj przykład takiej scenki, to będzie łatwiej dyskutować.

> [...]
    > większą wagę do weryfikacji tożsamosci klienta, a co za tym idzie jednak
    > można przypisać telekomom winę - skoro inni dają radę, to czemu akurat

    Wina byłaby wówczas, gdyby telekom nie przestrzegał prawa. Oparcie się
    tylko o dowód nie jest winą, bo bank sprawdza więcej.

    --
    Liwiusz

  • 88. Data: 2021-01-09 15:03:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2021 o 14:49, Liwiusz pisze:

    > Podaj przykład takiej scenki, to będzie łatwiej dyskutować.

    Pierwsza z brzegu. Podpisałem się pod pokwitowaniem obioru lewej karty
    sim i teraz policja chce mi udowodnić, że to ja.

    > Wina byłaby wówczas, gdyby telekom nie przestrzegał prawa.

    A jest gdzieś w prawie w ogóle napisane, komu można wydać kartę sim?
    Serio -- nie wydaje mnie się;)

    > Oparcie się
    > tylko o dowód nie jest winą, bo bank sprawdza więcej.

    To w końcu robi więcej, czy jak pójdziesz z kolekcjonerkim to możesz
    sobie wypłacić kasę z konta "właściciela" dowodu?

    --
    Shrek

  • 89. Data: 2021-01-09 15:29:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2021-01-09 o 15:03, Shrek pisze:

    > Pierwsza z brzegu. Podpisałem się pod pokwitowaniem obioru lewej karty
    > sim i teraz policja chce mi udowodnić, że to ja.

    No to udowodni - ma dokument. Na tobie spoczywa ciężar dowodu, że nie
    jest autentyczny.

    > A jest gdzieś w prawie w ogóle napisane, komu można wydać kartę sim?
    > Serio -- nie wydaje mnie się;)

    W sensie, że zgodnie z prawem mogę dostać twoją kartę sim? To dopiero mi
    się "nie wydaje".

    > To w końcu robi więcej, czy jak pójdziesz z kolekcjonerkim to możesz
    > sobie wypłacić kasę z konta "właściciela" dowodu?

    Skąd mam wiedzieć, przecież nie testowałem. Ale na pewno wiem, że tylko
    ja z dowodem jest wystarczającym zestawem do odzyskania dostępu do
    konta, do którego nie mam żadnych innych "kluczy".

    --
    Liwiusz

  • 90. Data: 2021-01-09 17:10:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2021 o 15:29, Liwiusz pisze:

    > No to udowodni - ma dokument. Na tobie spoczywa ciężar dowodu, że nie
    > jest autentyczny.

    Naprawdę? To znaczy, że jak się podpiszę "liwiusz" to na tobie ciąży
    obowiązek udowodnienia, że to nie ty?

    > W sensie, że zgodnie z prawem mogę dostać twoją kartę sim? To dopiero mi
    > się "nie wydaje".

    Przepis podaj:P I drugi gdzie jest napisane jak ma zidentyfikować
    klienta operator:P

    > Skąd mam wiedzieć, przecież nie testowałem.

    No ale z pełnym przekonaniem pisałeś, że tak właśnie jest - idziesz z
    lewym dowodem i wszystko załatwiasz bez problemu. Ja też nie
    sprawdzałem, ale twierdzę, że tak nie jest, a jako argument
    przedstawiam, że jednak złodzeje zamiast z dowodem leźć do banku to
    kombinują z duplikacją sim. Więc jak?

    > Ale na pewno wiem, że tylko
    > ja z dowodem jest wystarczającym zestawem do odzyskania dostępu do
    > konta, do którego nie mam żadnych innych "kluczy".

    No więc czemu komibanacje z kartami?

    --
    Shrek