  • Data: 2003-08-02 21:33:26
    Temat: oksarzenie o azabór mienia w pracy
    Od: "AP" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pracowałem w firmie Y jako przedstawiciel handlowy. M.in. do moich
    obowiązków należało zbieranie należności od klientów i wypisywanie im KP. Po
    przepracowaniu 4 miesięcy zwolniłem się z pracy dn. 31.01.2003 za
    porozumieniem stron, ponieważ znalazłem lepszą pracę w firmie X. W czerwcu
    2003 wezwano mnie do firmy Y, pokazano mi KP na kwotę 400 zł podobno
    odebrane przeze mnie od klienta, z datą 12.02.2003 (czyli _po_ moim odejściu
    z firmy, w czasie gdy na tym terenie pracował już inny przedstawiciel ,
    który też już nie pracuje w firmie Y). KP było napisane nie moim charakterem
    pisma, podpisane innym nazwiskiem (nie jest to też nazwisko mojego
    następcy). Były szef oskarża mnie o wypisanie (sfałszowanie) tego KP,
    ewentualnie podstawienie innej osoby jako odbiorcy płatności. Klient nie
    pamięta, kto odebrał płatność. Dostałem dziś takiego smsa od b. szefa:
    "Czekam na wpłatę 400 zł do poniedziałku. po tym terminie daję zgłoszenie do
    Prokuratury. Poinformuje o całej sprawie również firmę X [firmę, w której
    obecnie pracuję]. Zastanów się więc, czy Ci się to opłaci." Oskarża mnie o
    zabór mienia, straszy odpowiedzialnością karną.
    Nie wypisałem tego KP, nikogo nie podstawiałem, jaką mam przyjąć linię
    obrony? Czy były szef może mi jakoś zaszkodzić pomawiając mnie o zabór
    mienia? Co on faktycznie może zrobić?
    Bardzo proszę o pomoc.
    Arek, Wrocław