  • 11. Data: 2009-01-17 13:50:41
    Temat: Re: ofiary napadu - zatrzymane!
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    mike napisał(a) :
    > "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Kolega Andrzej nie podał podstawy zatrzymania.

    Chciałbym nieśmiało zauważyć, że nie jest to grupa na której mają
    pozwolenie pisania wyłącznie prawnicy.
    Nie trzeba znać paragrafów, żeby wiedzieć, że coś jest sprzeczne
    z prawem. Wiedzieć czy to intuicyjnie, czy to z doświadczenia.

    > Z drugiej strony oglądając film nie widziałem, żeby Policja była obecna przy
    > napaści ze strony tego dziennikarzyny,

    Jeśli zgromadzeni dokonali zatrzymania obywatelskiego pobitych,
    zamiast bandziora, to chyba coś jest nie tak.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 12. Data: 2009-01-17 13:54:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:tvo846-gd1.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > http://pl.youtube.com/watch?v=t_GSObX6j4Y

    Zacznijmy od tego, że wiadomość o "zatrzymaniu" anarchistów pochodzi od
    dziennikarza, który niekoniecznie musiał użyć tej formuły zgodnie z
    przepisami prawa. W mojej ocenie w tej części zajścia, którą widzimy na
    zaprezentowanym filmiku, to zarzuty można postawić ewentualnie temu
    mężczyźnie w jarmułce na głowie. W mojej ocenie samo hasło "Dość rzezi w
    gazie" umieszczone na transparencie nie było obraźliwe dla nikogo i było
    wyrazem opinii tych osób. Nie krzyczeli, nie naruszali porządku
    publicznego. Po prostu z nim stali. Nie znajduję żadnej podstawy prawnej do
    atakowania ich przez kogokolwiek. Nie wiemy, natomiast jakie informacje
    zostały przekazane policjantom po przybyciu. Nagraniem pewnie nie
    dysponowali, bo na nagraniu są widoczni mundurowi policjanci spisujący
    świadków w notatnikach służbowych. Nie wykluczone, że powiadomiono Policje
    o zakłóceniu porządku spowodowanym przez anarchistów i Policja wskazane
    osoby zatrzymała. Dobrze by było, jakby film trafił do policjantów.

    Natomiast w odniesieniu do mężczyzny w jarmułce, to ja bym się dość
    poważnie zastanawiał nad tym, ze swymi działaniami nie wyczerpał znamion
    przestępstwa opisanego w art. 191§1 kk. W końcu stosował przemoc wobec osób
    w celu zmuszenia tych mężczyzn do zaniechania prezentacji ich hasła.

    Osobna sprawa, to ewentualnie jakieś inne przestępstwo, którego anarchiści
    mogli się dopuścić w celu dostania się na salę, na której miała miejsce
    uroczystość.

  • 13. Data: 2009-01-17 14:11:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gkslbv$l5k$2@inews.gazeta.pl...

    > A Ty, mike, jesteś milijon i cierpisz za milijony? Dlaczego się
    > utożsamiasz ze wszystkimi grupowiczami?

    bo imie jego czterdziesci i cztery :)

  • 14. Data: 2009-01-17 14:49:51
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał

    > Jeśli zgromadzeni dokonali zatrzymania obywatelskiego pobitych, zamiast
    > bandziora, to chyba coś jest nie tak.

    bo zgromadzeni, nie wymieniając z nazwy zeby nie urazac, bronili
    swoich........ jak to zawsze....... i prawda zawsze jest po ich stronie a
    oni są pokrzywdzeni...........

    "przewodnicząca rady nie była zidentyfikować agresora" - już w to uwierze,
    ze nikt nie mogl powiedziec kto wstal i napier...... tych
    anarchistów.........

    dlaczego policja nie zatrzymała agresora- bo byłby skandal międzynarodowy
    pewnie opierający się o premiera....................

    ciekawe czy policja wogole moglaby dokonac aresztowania bo pewnie i ich by
    pobili pod kątem lżenia narodowi.............

    to bardzo czuła grupa na swoje utyskiwanie........... tylko ich w woje
    mordowali, tylko oni gineli, to ze w naszym kraju byly na przyklad 3 zabory
    w naszej historii to pikus........... ale ich los jest najgorszy na
    swiecie.............

    poza tym myślałem że w Polsce mamy wolność słowa i wolność
    wypowiedzi........ Ci goscie bardzo spokojnie stali z
    transparentem.......... nic nie robili, nie wtargneli na sale jak
    dzicz........ nie wydaje mi się ze ktos na sali czul się zagrożony ich
    obecnością............. wiec tłuc ich???????? troche dziwne...........
    widocznie poglądy mozna wyrazac jesli TEJ grupy wyznaniowej się nie
    tyka....................

    --

    Sebastian

  • 15. Data: 2009-01-17 14:57:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mike pisze:
    > Kolega Andrzej nie podał podstawy zatrzymania. Wg mnie mamy do czynienia
    > z 2 zdarzeniami: wtargnięcia i czynnej napaści (w kontekście

    Ależ oni nigdzie nie wtargnęli. Weszli normalnie i tylko sobie
    transparent po jakimś czasie rozwinęli.

  • 16. Data: 2009-01-17 15:31:11
    Od: "mike" <d...@n...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

    > Osobna sprawa, to ewentualnie jakieś inne przestępstwo, którego anarchiści
    > mogli się dopuścić w celu dostania się na salę, na której miała miejsce
    > uroczystość.

    I oto mi właśnie chodzi. Dopóki nie znam podstawy zatrzymania, nie
    wyrażałbym pochopnych opinii.

  • 17. Data: 2009-01-17 16:26:54
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> pisze:
    > [...]
    > Osobna sprawa, to ewentualnie jakieś inne przestępstwo, którego
    > anarchiści mogli się dopuścić w celu dostania się na salę, na której
    > miała miejsce uroczystość.

    Według relacji GW oni cicho siedzieli na tej sali między gośćmi aż do
    momentu kiedy zaczął przemawiać ambasador Izraela. Wiec zarzuty pod
    kątem "wtargnięcia" (raczej) odpadają o zostają zarzuty o "zakłócenie".

    http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36037,6162062.html

    Czy GW *napisze* co w tym szpitalu stwierdzono a czego nie zdołano
    stwierdzić? :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Litera prawa powinna być włączona do alfabetu.

  • 18. Data: 2009-01-17 16:41:53
    Od: "mariano" <m...@p...onet.pl>

    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> pisze:
    > (...) gazeta.pl (...)

    Kiedyś dostaniesz po twarzy albo ktoś Cię wyzwie na pojedynek za przytaczanie
    takich źródeł w kulturalnej dyskusji. :p

    Mariano

  • 19. Data: 2009-01-17 16:42:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36037,6162062.html

    > Czy GW *napisze* co w tym szpitalu stwierdzono a czego nie zdołano
    > stwierdzić? :-)

    No jak co? Poważne kontuzje pięści spowodowane potężnymi ciosami szczęk
    i oczodołów "napastników" z transparentem ;->

  • 20. Data: 2009-01-17 16:45:04
    Od: ".Artur." <mc_artur{no_spam}@op.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Brednie. Nie wdarli się ani nie zostali poproszeni przez osobę
    > upoważnioną o opuszczenie lokalu. Tylko od razu napadnięci.

    wyluzuj bo emerytury z OFE nie zobaczysz ;-}

    http://www.sobczak.art.pl/album/mikrokomiks/slides/s
    obczak-438.html