    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ofiary napadu - zatrzymane!
    Date: Sat, 17 Jan 2009 14:54:03 +0100

    wiadomości news:tvo846-gd1.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > http://pl.youtube.com/watch?v=t_GSObX6j4Y

    Zacznijmy od tego, że wiadomość o "zatrzymaniu" anarchistów pochodzi od
    dziennikarza, który niekoniecznie musiał użyć tej formuły zgodnie z
    przepisami prawa. W mojej ocenie w tej części zajścia, którą widzimy na
    zaprezentowanym filmiku, to zarzuty można postawić ewentualnie temu
    mężczyźnie w jarmułce na głowie. W mojej ocenie samo hasło "Dość rzezi w
    gazie" umieszczone na transparencie nie było obraźliwe dla nikogo i było
    wyrazem opinii tych osób. Nie krzyczeli, nie naruszali porządku
    publicznego. Po prostu z nim stali. Nie znajduję żadnej podstawy prawnej do
    atakowania ich przez kogokolwiek. Nie wiemy, natomiast jakie informacje
    zostały przekazane policjantom po przybyciu. Nagraniem pewnie nie
    dysponowali, bo na nagraniu są widoczni mundurowi policjanci spisujący
    świadków w notatnikach służbowych. Nie wykluczone, że powiadomiono Policje
    o zakłóceniu porządku spowodowanym przez anarchistów i Policja wskazane
    osoby zatrzymała. Dobrze by było, jakby film trafił do policjantów.

    Natomiast w odniesieniu do mężczyzny w jarmułce, to ja bym się dość
    poważnie zastanawiał nad tym, ze swymi działaniami nie wyczerpał znamion
    przestępstwa opisanego w art. 191§1 kk. W końcu stosował przemoc wobec osób
    w celu zmuszenia tych mężczyzn do zaniechania prezentacji ich hasła.

    Osobna sprawa, to ewentualnie jakieś inne przestępstwo, którego anarchiści
    mogli się dopuścić w celu dostania się na salę, na której miała miejsce
    uroczystość.