  • 81. Data: 2007-12-06 09:27:23
    Temat: Re: office 2007 dla firm za 199
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 04 grudzień 2007 21:10
    > (autor mvoicem
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fj4civ$ajf$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > No dobrze, ale OOo jest na LGPL, tak? LGPL nie jest wirusowy. Więc biorą
    > OOo na LGPL + dodatki własne na swojej. Na WWW masz do zassania tylko to,
    > co jest w zakresie zmienionego OOo i to jest też na LGPL.

    No mogliby tak zrobić ... tylko tak nie robią. Na
    http://www.ux.pl/openoffice/?page=licencja wyraźnie dają licencję LGPL
    *albo* swoją na cały produkt. Tak jakby mieli autorskie prawa majątkowe do
    całego produktu i mogli decydować pod jaką jest licencją.

    p. m.

  • 82. Data: 2007-12-06 12:51:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    A ja tak w zakresie argumentu, który IMO jest OT:

    On Tue, 4 Dec 2007, Tristan wrote:

    > No a sprzedawca tej noty nie podpisze.....

    No i kto wtedy naraża się na naruszenie przepisów karnoskarbowych
    "z okazji wystawienia nieprawdłowej faktury"?
    "Jeśli odbiorca noty akceptuje jej treść" (to z przepisu).
    Jak nie akceptuje, to widać ma podstawy twierdzić, że *to* co
    zgłosił w nocie kupujący nie jest prawidłowe.
    A kupujący zgłasza ów NIP...

    pzdr, Gotfryd

  • 83. Data: 2007-12-06 19:24:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 06 grudzień 2007 10:27
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fj8fkn$49r$1@nemesis.news.tpi.pl>):

> [...]
    > *albo* swoją na cały produkt. Tak jakby mieli autorskie prawa majątkowe do
    > całego produktu i mogli decydować pod jaką jest licencją.

    No i tak i nie... Ty piszesz coś o nazwie Ciapek na LGPL. Ja biorę Ciapka,
    dokładam swoje i nazywam to CiapekSrapek. Skoro LGPL nie jest wirusowy, to
    chyba wolno mi dać własną licencję na CiapekSrapek. Licencja Ciapka nie
    ulega zmianie, a poprawki w nim udostępniam zgodnie z licencją.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 84. Data: 2007-12-06 19:26:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 06 grudzień 2007 13:51
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0712040823380.3936@athlon64>):

> [...]
    > Jak nie akceptuje, to widać ma podstawy twierdzić, że *to* co
    > zgłosił w nocie kupujący nie jest prawidłowe.

    No ale obowiązku wpisywania go nie ma, więc czemu ma nie olać takiego
    żądania? A jak kupujący da notę dodającą napis ,,Kaczki na stepie są
    zielone'' to też mam obowiązek spełniać zachcianki?
    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 85. Data: 2007-12-06 23:00:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

> [...]
    > chyba wolno mi dać własną licencję na CiapekSrapek. Licencja Ciapka nie
    > ulega zmianie, a poprawki w nim udostępniam zgodnie z licencją.

    I to jest w porządku. Tyle że Ux robi inaczej. Oni dają licencję na całość.
    Nie na to co jest ich autorstwem, tylko na całość.

    Weź pod uwagę, że LGPL nie jest zarażające w przypadku kiedy składasz
    binarny kawałek na LGPLu (np. bibliotekę) ze swoim kodem - wtedy nie musisz
    swojego kodu udostępniać na (L)GPLu.

    Ale jeżeli modyfikujesz kod na LGPLu, i udostępniasz binarkę tak
    zmodyfikowanej wersji - musisz udostępnić też źródła, i zmiany w tym
    LGPLowym kodzie są także na LGPLu.

    p. m.

  • 86. Data: 2007-12-06 23:24:47
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Andrzej" <s...@i...the.space> writes:

    [ciap]

    > Pamiętaj, że kupuje się licencję, a nie oprogramowanie

    No właśnie z tym bywa różnie :)

  • 87. Data: 2007-12-07 07:58:47
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 07 grudzień 2007 00:00
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fj9v0v$gdm$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > I to jest w porządku. Tyle że Ux robi inaczej. Oni dają licencję na
    > całość. Nie na to co jest ich autorstwem, tylko na całość.

    No na CiapkaSrapka, który zawiera w sobie Twojego Ciapka.

    Załóżmy, że Ciapek to silnik odtwarzający filmy, a CiapekSrapek to GUI do
    niego. Jak wydaję CiapkaSrapka na licencji komercyjnej to wydaję całego
    CiapkaSrapka. A właśnie, tak jak mówisz, zmiany w Ciapku daję nadal na
    LGPL. Ale Ciapek stał się częścią CiapkaSrapka i jak to rozdzielać? Od tego
    jest LGPL, żeby nie trzeba było. Jak MySQL nie jest na LGPLu tylko na GPLu
    to właśnie nie można robić zamkniętych aplikacji. A jak Postgres jest na
    niewirusowym BSD, to można.

> [...]
    > Ale jeżeli modyfikujesz kod na LGPLu, i udostępniasz binarkę tak
    > zmodyfikowanej wersji - musisz udostępnić też źródła, i zmiany w tym

    No i oni to robią. Wszelkie zmiany Ciapka są dostępne na LGPL.

    Nie wiem, może masz rację, ale to byłoby szkoda, bo to cenna inicjatywa i
    bez UXów marnie by się z OOo pracowało :(

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl