    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odwołanie a zwolnienie z pracy
    Date: Wed, 5 Aug 2009 17:21:49 +0200

    W wiadomości news:h5bkpg$d4v$1@news.wp.pl A <...@...pl> pisze:

    > Dzięki za odwiedź. Już uzupełniam. Organem założycielskim (chyba) jest
    > Gmina. Stąd wydaje mi się, że nadzór sprawuje Wójt. Zresztą w statucie
    > jest napisane, że: Dyrektora powołuje i odwołuje Wójt.
    > Co za tym idzie placówka jest publiczna.
    Skoro organem prowadzącym jest gmina to znaczy, że stanowisko dyrektora
    obsadzane jest w drodze konkursu.
    Natomiast jeśli prowadzona jest działalność dydaktyczna organem nadzoru
    pedagogicznego może być w takiej sytuacji Kuratorium Oświaty (na pewno nie
    Wójt). Ale to zostawmy, bo wcale nie wiemy czy placówka posiada jakieś
    odniesienia do Ustawy o Systemie Oświaty.

    Zapewne podstawą działania DK są:
    - Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu
    działalności kulturalnej (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 13, poz. 123 z
    późniejszymi zmianami),
    - Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity
    Dz.U. z 1996 r. Nr 13 poz. 74 ze zmianami),
    - statut.
    W tej sytuacji uważam, że odwołanie może nastąpić w każdym czasie i bez
    okresu wypowiedzenia.
    Wyjątek mogą stanowić zapisy statutowe ew. jakieś ustalenia kontraktu
    menedżerskiego, o ile taki istnieje, a wątpię.
    Przyczyna odwołania powinna być podana, choćby dlatego że jest zaskarżalna
    (jako rodząca skutki także na gruncie prawa pracy). Dodam, że w pewnych
    sytuacjach odwołanie ze stanowiska dyrektora DK może automatycznie oznaczać
    utratę zatrudnienia.

    --
    Jotte