  • From: opty <o...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odszkodowanie - od policji czy od prokuratury ?
    Date: Tue, 26 Apr 2005 17:40:30 +0200

    Mam pytanie o to jakie konsekwencje wynikają w sytuacji kiedy policja
    zatrzyma w czasie przeszukania pomieszczenia rzeczy nie mając
    stosownego postanowienia o przeszukaniu i nie zwróci się o
    zatwierdzenie tego przeszukania. Następnie przetrzymuje rzeczy przez
    okres prawie 6 lat i dopiero wtedy je zwraca.
    Czy w takiej sytuacji powinno zostać wypłacone odszkodowanie za
    długotrwałe i nie zatwierdzone postanowieniem prokuratury zatrzymanie?
    W jakiej formie i od kogo należy dochodzić ewentualnych roszczeń za
    utratę wartości rynkowej rzeczy (komputerów które po prawie 6 latach
    zatrzymania utraciły wartość) ?
    Czy do przyznania odszkodowania wystarczającym argumentem są
    popełnione przez policjantów błędy i zaniedbania formalne ?
    Przeszukałem archiwum ale nie znalazłem podobnego przypadku więc
    zwracam się z prośbą o informacje.