    From: "Jakub" <...@...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odsprzedane aprawa autorskie-majątkowe a reklama autora
    Date: Fri, 5 Aug 2005 13:57:10 +0200

    Na umowę o dzieło stworzyłem program komputerowy (majątkowe prawa autorskie
    przeszły na zleceniodawcę).

    Wynikają z tego dwie sprawy. Zleceniodawca chce się "wepchać" jako autor
    dzieła. Jednak robi to nie słusznie, gdyż na umowie nawet specyfikacja
    programu była mojego autorstwa. Ale życzy sobie, aby w okienku 'about'/'o
    programie' widniał nie jako producent, tylko jako autor ( na równi z moją
    osobą). Czy jego życzenia są legalne w świetle prawa (co jest "silniejsze":
    życzenia co do kształtu dzieła czy osobiste prawa autorskie)?

    Ważniejszą w sumie sprawą jest to, że ja chce na swojej stronie internetowej
    umieścić zdjęcia (screenshots) porobione aplikacji. Zdjęcia będą w porfolio.
    Z dopiskiem że wykonałem taką aplikacje na zlecenie danej firmy i obecnie
    aplikacja jest w posiadaniu trzeciej firmy (mój zleceniodawca był tylko
    pośrednikiem). Czy mogę tak uczynić, biorąc pod uwagę, że zleceniodawca
    otrzymał wyłączność na aksplatacje praw autorskich majątkowych (i tak samo
    udzielił wyłączności trzeciej firmie).

    Zakładając, że mogę w porfolio umieścić takie screenshot'y to czy mogę
    jawnie przedstawić "zdjęcie" okienka 'about'/'o programie', w którym
    widnieją wszystkie informacje o aktualnym właścicielu programu? Czy było by
    to może nielegalnie wykorzystanie wizerunku firmy pośredniczącej czy też
    odbiorcy końcowego (głównie o niego chodzi, bo nie jest to mała firma). Z
    jednej strony firma końcowa na pewno ma dobrą ochronę prawniczą, a ja z
    kolei, wykorzystując moje osobiste prawo autorskie chcę się promować.

    Myślę, że to nie wiele zmienia, ale jestem jeszcze w pełnym posiadaniu praw
    autorskich-majątkowych, przekazanie tych praw dopiero nastąpi.

    Z góry bardzo dziękuje za pomoc i sprostowanie mojej wiedzy.