  • Data: 2005-08-05 14:06:12
    Temat: Re: odsprzedane aprawa autorskie-majątkowe a reklama autora
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakub <...@...com> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Ja jestem programistą, nikt inny nie pracował nad kodem programu. A
    > instrukcjie zleceniodawcy dotyczyły tylko funkcjonalności i
    > prezentacji danych. Np. "proszę usunąć ta kolumnę, bo użytkownika na
    > tym etapie i tak nie będą te dane interesowały, gdzieś indziej się to
    > umieści". Zleceniodawca reprezentował tylko wymagania użytkownika.
    >
    > Od strony informatycznej: projekt, design, wykonanie, kompilacja jest
    > procesem który wykonywałem na postwawie dobranych przeze mnie
    > technologii, każda linijka kodu jest moja.

    Powiem Ci tak. formalnie rzecz biorąc, to masz rację - blizej Ci do
    wyłacznego autorstwa, niz do jakiegokolwiek współautorstwa. Ale ( bo zawsze
    jest jakieś ale), prawo sobie, a rzeczywistość skrzeczy. Idąc na udry ze
    Zleceniodawcą masz pewność, ze przestanie on być dla Ciebie zleceniodawcą.
    Jezeli tak, czy inaczej była to na pewno jednorazowa współpraca, to moze Ci
    nie zależeć, ale z kolei on może Ci popsuć opinię u innych potencjalnych
    zleceniodawców.
    Sytuacja trochę przypomina prace naukowe, gdzie zawsze lista autorów
    publikacji jest dłuższa niż lista tych, którzy cokolwiek napisali. Były już
    o tym dyskusja na grupie.
    Wybór jest Twój - masz prawo bronić swojej wyłaczności, ale oszacuj koszty
    obrony.

    > na następujących polach eksplatacji: wynajem, dalsze przenoszenie,
    > udzielanie licencji, użytkowanie, rozpowszechnianie, modyfikacje,
    > publikowanie, publiczne przedstawianie, odtwarzanie, prezentacje,m
    > zmiany, zamieszczenie na stroniach WWW.

    Chryste, kto to pisał? Co to jest za pole eksploatacji "użytkowanie"? Do
    czego i w jakich warunkach użytkowanie?? Czym róznią się modyfikacje od
    zmian? Modyfikacje (zmiany) to nie pole eksploatacji a Twoja rezygnacja z
    wykonywania autorskich praw osobistych - nadzoru nad integralnoscią utworu.
    Jaki jest dopuszczalny zakres modyfikacji? przecież może sie okazac, ze
    Twoim nazwiskiem bedzie firmowane coś, pod czym w życiu byś się nie
    podpisał!

    Nie podpisuj wiecej takich umów. Pola eksploatacji musza być precyzyjne.
    Leży to w Twoim interesie.

    > Właśnie te "prezentacje" głównie mnie zastanawiają bo zamieszczanie na
    > stronach WWW (tu bardziej chodzi chyba o udostępnienie programu do
    > ściągnięca, a tego nie chce.

    nie wiem, co ten program robi, ale ja bym słowo prezentacje rozumiała jako
    a) prezentacje wykonywane przy pomocy tergo programu
    b) prezentowanie programu jako takiego

    W obu przypadkach nie obejmuje to prezentowania screenshotów generowanych za
    pomocą programu.
    Nie powinno być zadnego problemu

    > Tutaj sytuacja jest trochę inna. Zawartość okienka 'about' została
    > określona zarówno przez przyszłego właściciela jak i pośrednika. Jest
    > tylko kwiestja tego że jeśłi mam się przedstawaić jako autor i robić
    > te screenshot'y w internecie, to czy pokazanie okienka 'about' wraz z
    > innymi "zdjęciami" nie było by nielegalnym, wykożystaniem wizerunku
    > klienta.

    Samo wskazanie nazwy klienta nie rodzi po Twojej stronie problemów. Inaczej
    by było, gdyby klient sobie zastzregał jakąś poufność, no, ale wtedy byś nie
    pytał :-)

    > Bo przecież Mamy podpisanę umowę, ale moment przejścia praw autorskich
    > (zgodnie z
    > umową) został określony na dzień podpisania protokołu
    > zdawczo-odbiorczego, co jeszcze nie nastąpiło (nie naciskałem na to
    > aż tak bardzo).

    Moment przjścia praw - przyjęcia programu przez klienta, wyznaczy Ci dzień,
    w którym będziesz mógł bezpiecznie opublikować te zrzuty z nazwą klienta,
    nie narazając sią na zarzut nieuczciwej reklamy.

    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide