  • Data: 2005-08-05 14:33:35
    Temat: Re: odsprzedane aprawa autorskie-majątkowe a reklama autora
    Od: "Jakub" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> wrote in message
    news:dcvrra$5j1$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

    > zawsze jest jakieś ale), prawo sobie, a rzeczywistość skrzeczy. Idąc na
    > udry ze Zleceniodawcą masz pewność, ze przestanie on być dla Ciebie
    > zleceniodawcą. Jezeli tak, czy inaczej była to na pewno jednorazowa
    > współpraca, to moze Ci nie zależeć, ale z kolei on może Ci popsuć opinię u
    > innych potencjalnych zleceniodawców.
    > Sytuacja trochę przypomina prace naukowe, gdzie zawsze lista autorów
    > publikacji jest dłuższa niż lista tych, którzy cokolwiek napisali. Były
    > już o tym dyskusja na grupie.
    > Wybór jest Twój - masz prawo bronić swojej wyłaczności, ale oszacuj koszty

    Wybiore kompromis.

    > Chryste, kto to pisał? Co to jest za pole eksploatacji "użytkowanie"? Do
    > czego i w jakich warunkach użytkowanie?? Czym róznią się modyfikacje od
    > zmian? Modyfikacje (zmiany) to nie pole eksploatacji a Twoja rezygnacja z
    > wykonywania autorskich praw osobistych - nadzoru nad integralnoscią
    > utworu. Jaki jest dopuszczalny zakres modyfikacji? przecież może sie
    > okazac, ze Twoim nazwiskiem bedzie firmowane coś, pod czym w życiu byś się
    > nie podpisał!
    >
    > Nie podpisuj wiecej takich umów. Pola eksploatacji musza być precyzyjne.
    > Leży to w Twoim interesie.

    To pisał zapewne, prawnik :D, serio! Prawnik zleceniodawcy, lub przynajmniej
    zostało to z nim skonsultowane ( i jest używane przez tą firmę jako
    inwersalna formółka).

    mam już ostatnią proźbę.... jeśli można prosić i jeśli to nie sprawi
    problemu to proszę o jakieś linki do np. artukułów albo serwisów, które
    przedstawiają jak formułować poprawnie pola eksplatacji (oraz dodatkowe
    warunki), oraz jakie są tego konsekwencje (gdize intuicyjne czytanie rozmija
    się z prawną interpretacją).

    Wystarczą mi wskazania na te dobre serwisy prawne, a resztę poszukam sobie
    sam. Mam kilka takich linków, ale nie znalazłem tam takich szczegółowych
    informacji.

    > Moment przjścia praw - przyjęcia programu przez klienta, wyznaczy Ci
    > dzień, w którym będziesz mógł bezpiecznie opublikować te zrzuty z nazwą
    > klienta, nie narazając sią na zarzut nieuczciwej reklamy.
    >
    > Pozdrawiam

    O to bardzo ważna uwaga, bo ja właśnie chciałem zrobić odwrotnie.

    Bardzo dziękuje za pomoc.