  • Data: 2005-08-05 13:06:29
    Temat: Re: odsprzedane aprawa autorskie-majątkowe a reklama autora
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jakub" <...@...com> napisał w wiadomości
    news:dcvk6o$3t3$1@opal.icpnet.pl...

    > Wynikają z tego dwie sprawy. Zleceniodawca chce się "wepchać" jako autor
    > dzieła. Jednak robi to nie słusznie, gdyż na umowie nawet specyfikacja
    > programu była mojego autorstwa. Ale życzy sobie, aby w okienku 'about'/'o
    > programie' widniał nie jako producent, tylko jako autor ( na równi z moją
    > osobą). Czy jego życzenia są legalne w świetle prawa (co jest
    > "silniejsze": życzenia co do kształtu dzieła czy osobiste prawa
    > autorskie)?

    Nie moze, autorskie prawa osobiste sa niezbywalne.
    On mogl nabyc prawo do praw autorskich majatkowych, i moze wykorzystywac ten
    projekt na roznych polach eksploatacji, tak jak zostalo to zapisane w
    umowie.

    Ale autorem jestes ty i tylko ty, i on jako zleceniodawca nim byc nie moze

    > Ważniejszą w sumie sprawą jest to, że ja chce na swojej stronie
    > internetowej umieścić zdjęcia (screenshots) porobione aplikacji. Zdjęcia
    > będą w porfolio.

    Masz do tego prawo

    > Z dopiskiem że wykonałem taką aplikacje na zlecenie danej firmy i obecnie
    > aplikacja jest w posiadaniu trzeciej firmy (mój zleceniodawca był tylko
    > pośrednikiem).

    I bardzo dobrze, napisz co to jest i ze wykonane na zlecenie firmy X

    > Czy mogę tak uczynić, biorąc pod uwagę, że zleceniodawca otrzymał
    > wyłączność na aksplatacje praw autorskich majątkowych (i tak samo udzielił
    > wyłączności trzeciej firmie).

    Tak, poczytaj sobie ustawe - PRAWO AUTORSKIE I PRAWA POKREWNE

    Jacek