  • 51. Data: 2009-05-06 12:28:16
    Temat: Re: odpowiedzialność dziennikarzy za ujawnienie tajemnicy państwowej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Ale według teorii a.lawy - wokół której sie kręcimy to już koledze
    > możesz powiedzieć bo tajemnica przestała być tajemnicą w momencie kiedy
    > ujawnił ci ją major.

    Nadinterpretujesz. Złośliwie w dodatku.

  • 52. Data: 2009-05-06 12:57:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nadinterpretujesz. Złośliwie w dodatku.

    To może zrób nam wykładnie osobistą twoich słów, i wyrażaj się jaśniej.

    --
    @2009 Johnson

  • 53. Data: 2009-05-06 13:37:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Art. 265 kk to składa się z dwóch części:
    > Kto *ujawnia* lub *wbrew przepisom ustawy wykorzystuje informacje*

    Ujawnił ten, co ją miał strzec. Dziennikarz tylko wykorzystał.

  • 54. Data: 2009-05-06 13:38:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > A czytanie boli?

    Mnie? Nie. A ciebie pisanie? Zwłaszcza z sensem i bez kretyńskiej
    złośliwości?

  • 55. Data: 2009-05-06 14:15:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ujawnił ten, co ją miał strzec. Dziennikarz tylko wykorzystał.

    A złodziej nie kradnie tylko wykorzystuje.
    Nie liczy się nazwa tylko istota zachowania.
    A teraz kup sobie słownik i przeczytaj co znaczy "ujawnia".

    --
    @2009 Johnson

  • 56. Data: 2009-05-06 14:19:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Mnie? Nie.

    To czemu nie czytasz tego co piszę? Jak nie boli, to może nie umiesz
    czytać ;) ?

    --
    @2009 Johnson

  • 57. Data: 2009-05-06 14:21:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > To może zrób nam wykładnie osobistą twoich słów, i wyrażaj się jaśniej.

    Jeśli jakaś tajemnica została ujawniona komuś, kto nie został do niej
    oficjalnie dopuszczony - dla niego nie jest to żadna tajemnica, którą ma
    obowiązek chronić.

    Twoja (i SN) interpretacja to kalka z brytyjskiego Official Secrets Act.

  • 58. Data: 2009-05-06 15:51:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Twoja (i SN) interpretacja to kalka z brytyjskiego Official Secrets Act.

    "Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć"

    --
    @2009 Johnson

  • 59. Data: 2009-05-09 12:00:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 May 2009, Smok Eustachy wrote:

    > Dnia Tue, 05 May 2009 17:38:58 +0200, Henry(k) napisał(a):
    > /../
    >>
    > Ale szpiega wolno skazać?

    Szpiegiem nie można stać się bez swojej woli, przynajmniej na mój
    rozum. Musi podejmować działalnia zmierzające do wykradzenia tajemnic.
    To tak jak z włamanie: samo włamanie to ledwo wykroczenie.
    Ale w powiązaniu z kradzieżą w obiekcie do którego się włamano...

    No i chyba szpiegów się zwyczajowo nie oskarza o publikację
    zebranych informacji, nie uważasz? ;)
    (wskazuję że szpiegowstwo IMHO nie ma NIC do omawianego wątku)

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2009-05-25 21:41:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > A złodziej nie kradnie tylko wykorzystuje.

    "Złodziejem" będzie ten, komu ją powierzono. Dziennikarz będzie najwyżej
    "paserem", tylko że na "paserstwo" tajemnic nie ma paragrafu (poza
    szpiegostwem).

    > Nie liczy się nazwa tylko istota zachowania.
    > A teraz kup sobie słownik i przeczytaj co znaczy "ujawnia".

    I vice versa.