  • 1. Data: 2005-05-10 16:45:32
    Temat: odległosc boiska od bloku mieszkalnego
    Od: Paragon <c...@o...jebp.cy>

    Witam!

    Chciałbym dowiedzieć się jakie regulacje prawne traktują o
    budowie/istnieniu boisk (np. do piłki nożnej) na terenie osiedla
    mieszkaniowego.
    Przedstawię czemu zadaję takie pytanie: Moja spółdzielnia
    mieszkaniowa zlikwidowała boisko do piłki nożnej (konkretnie
    zlikwidowano jedną z bramek i metalową siatkę za bramką chroniącą blok,
    który na oko znajduje się troszkę ponad 10m od siatki) z powodu narzekań
    kilku sąsiadów na hałas. Jakiekolwiek pokojowe próby rozwiązania
    problemu nie przyniosły skutku. Oczywistym wydaje się po prostu wymiana
    siatki na taką, która po zderzeniu z piłką mało hałasuje (poprzednia
    siatka hałasowała dość znacznie po zderzeniu z piłką) - sam widziałem
    takie siatki - powlekane i dość luźno rozpięte (podejrzewam, że ledwo
    słyszalne w mieszkaniu oddalonym około 10 metrów).
    Spółdzielnia nie ma żadnych argumentów, gdyż na poprzednim walnym
    zgromadzeniu spółdzielców była głosowana ta sprawa i większość ludzi
    była za pozostawieniem boiska. Mimo tego bramki i siatki aktualnie nie
    ma (zostały zdemontowane na jesień przy okazji remontu rur ciepłowniczych).
    Jedynym argumentem spółdzielni jest w tej chwili jakiś przepis
    prawny zabraniający istnienia/projektowania boisk na terenie
    zabudowanym. Dokładnie czytałem prawo budowlane i bynajmniej nic takiego
    tam nie zauważyłem. Kierownik ds. techniczych ze spółdzielni upiera się,
    że taki przepis istnieje, powiedział tylko, że "w tej chwili nie jestem
    akurat w stanie go wskazać, ale istnieje".
    Stąd też moja prośba o wskazanie przepisów dotyczących istnienia
    boisk na osiedlach mieszkaniowych. Za wszelką cenę chciałbym, aby na
    boisku ponownie można było rogrywać mecze w nogę. Sam jestem studentem i
    bardzo lubię ten sport, jak zresztą wiele osób z osiedla. Problem w tym,
    że to z reguły ludzie młodzi, a takich się niestety mało poważnie traktuje.
    4 czerwca mamy coroczne zebranie przedstawicieli członków
    spółdzielni. Moja mama jest delegatem na to zebranie i mam nadzieję, że
    coś wskóra.
    Proszę o wszelkie możliwe rady co można zrobić w takiej sytuacji i
    o wskazanie jakiś przepisów prawnych dotyczących boisk.
    Dziękuję za cierpliwość w czytaniu mojego listu.

    Pozdrawiam
    Dariusz Karczewski
    p...@N...wroc.pl
    (adres mailowy w polu nadawcy zakodowany ROT13)

  • 2. Data: 2005-05-11 07:35:13
    Temat: Re: odległosc boiska od bloku mieszkalnego
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

    "Paragon" <c...@o...jebp.cy> wrote in message
    > Witam!

    Paragon, trzymam kciuki za mamę, bo to, co zrobili, to jest po prostu
    $#%#%#^#! A tak się zarzekali, że nie ruszą tej bramki..

    Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto będzie umiał Ci (nam) pomóc.

    Pozdrr.,
    Boa.

  • 3. Data: 2005-05-11 07:35:56
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

    Aaa, przypomniało mi się: w parafii św. Rodziny jest bezpłatne biuro porad
    prawnych - pracuje tam szef Rady Osiedla. Może z nim trzeba pogadać?

    Boa.

  • 4. Data: 2005-05-11 11:03:20
    Od: Paragon <c...@o...jebp.cy>

    Boa napisał:
    > Aaa, przypomniało mi się: w parafii św. Rodziny jest bezpłatne biuro porad
    > prawnych - pracuje tam szef Rady Osiedla. Może z nim trzeba pogadać?

    Hej Boa, dzięki za słowa wsparcia i info. Pewnie skoczę tam i zobaczymy
    co szef Rady Osiedla doradzi.

    Proszę też przy okazji innych grupowiczów o wypowiedź na ten temat. Im
    więcej informacji na temat usytuowania boisk osiedlowych tym lepiej.

    Pozdrawiam
    Paragon
    (Darek Karczewski)

    PS. Boa napisałeś "A tak się zarzekali, że nie ruszą tej bramki..".
    Możesz konkretnie napisać kto się zarzekał? Pewnie chodzi o prezesa po
    zeszłorocznym zebraniu przedstawicieli?