    From: Paragon <c...@o...jebp.cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odległosc boiska od bloku mieszkalnego
    Date: Tue, 10 May 2005 18:45:32 +0200

    Witam!

    Chciałbym dowiedzieć się jakie regulacje prawne traktują o
    budowie/istnieniu boisk (np. do piłki nożnej) na terenie osiedla
    mieszkaniowego.
    Przedstawię czemu zadaję takie pytanie: Moja spółdzielnia
    mieszkaniowa zlikwidowała boisko do piłki nożnej (konkretnie
    zlikwidowano jedną z bramek i metalową siatkę za bramką chroniącą blok,
    który na oko znajduje się troszkę ponad 10m od siatki) z powodu narzekań
    kilku sąsiadów na hałas. Jakiekolwiek pokojowe próby rozwiązania
    problemu nie przyniosły skutku. Oczywistym wydaje się po prostu wymiana
    siatki na taką, która po zderzeniu z piłką mało hałasuje (poprzednia
    siatka hałasowała dość znacznie po zderzeniu z piłką) - sam widziałem
    takie siatki - powlekane i dość luźno rozpięte (podejrzewam, że ledwo
    słyszalne w mieszkaniu oddalonym około 10 metrów).
    Spółdzielnia nie ma żadnych argumentów, gdyż na poprzednim walnym
    zgromadzeniu spółdzielców była głosowana ta sprawa i większość ludzi
    była za pozostawieniem boiska. Mimo tego bramki i siatki aktualnie nie
    ma (zostały zdemontowane na jesień przy okazji remontu rur ciepłowniczych).
    Jedynym argumentem spółdzielni jest w tej chwili jakiś przepis
    prawny zabraniający istnienia/projektowania boisk na terenie
    zabudowanym. Dokładnie czytałem prawo budowlane i bynajmniej nic takiego
    tam nie zauważyłem. Kierownik ds. techniczych ze spółdzielni upiera się,
    że taki przepis istnieje, powiedział tylko, że "w tej chwili nie jestem
    akurat w stanie go wskazać, ale istnieje".
    Stąd też moja prośba o wskazanie przepisów dotyczących istnienia
    boisk na osiedlach mieszkaniowych. Za wszelką cenę chciałbym, aby na
    boisku ponownie można było rogrywać mecze w nogę. Sam jestem studentem i
    bardzo lubię ten sport, jak zresztą wiele osób z osiedla. Problem w tym,
    że to z reguły ludzie młodzi, a takich się niestety mało poważnie traktuje.
    4 czerwca mamy coroczne zebranie przedstawicieli członków
    spółdzielni. Moja mama jest delegatem na to zebranie i mam nadzieję, że
    coś wskóra.
    Proszę o wszelkie możliwe rady co można zrobić w takiej sytuacji i
    o wskazanie jakiś przepisów prawnych dotyczących boisk.
    Dziękuję za cierpliwość w czytaniu mojego listu.

    Pozdrawiam
    Dariusz Karczewski
    p...@N...wroc.pl
    (adres mailowy w polu nadawcy zakodowany ROT13)