  • 1. Data: 2005-05-10 16:08:59
    Temat: Kodeks Cywilny - firma osoby prawnej
    Od: "pko4444" <p...@g...pl>

    Art 43 paragraf 1:
    Firmą osoby prawnej jest jej nazwa.

    Czytam "sobie" KC i natrafiłem na zapis jw. Wydaje mi się on nielogiczny.
    Niestety uczę się dopiero słownictwa "prawniczego". Ale wydaje mi się że to
    sformułowanie myli byty: co innego jest nazwa firmy a co innego firma.

    Czy zapis ten nie powinien brzmieć:
    Firmę osoby prawnej identyfikuje jej nazwa

    Może to zbyt "miękkie" pytanie ale pozwoliłem sobie.

    Pozdrawiam
    pko

  • 2. Data: 2005-05-10 17:27:14
    Temat: Re: Kodeks Cywilny - firma osoby prawnej
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "pko4444" <p...@g...pl> naskrobał/a w

    > Czy zapis ten nie powinien brzmieć:
    > Firmę osoby prawnej identyfikuje jej nazwa

    Firma to nazwa. To co do tej pory uważałeś za firmę, nazywa się
    przedsiębiorstwo ewentualnie spółka.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dzis Slonce nie wzejdzie, bo za zimno.

  • 3. Data: 2005-05-10 19:41:46
    Od: "paweł" <p...@o...pl>

    > Czy zapis ten nie powinien brzmieć:
    > Firmę osoby prawnej identyfikuje jej nazwa

    Zapis to może być najwyżej w testamencie albo na sąd polubowny, ale nigdy w
    ustawie !!!

    pro memoriam
    Paweł

  • 4. Data: 2005-05-11 13:03:39
    Od: "pko4444" <p...@g...pl>

    Użytkownik "paweł" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zapis to może być najwyżej w testamencie albo na sąd polubowny, ale nigdy
    > w ustawie !!!
    Dziękuje za pouczenie (to chyba dobrze nazwałem ;)
    A w ustawie co jest?
    Możesz mo podać namiar na słownik prawniczy, ewentualnie miejsce gdzie mogę
    znaleźć wyjaśnienia tego rodzaju niuanse?

    Pozdraw

  • 5. Data: 2005-05-11 13:09:48
    Od: "pko4444" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > "pko4444" <p...@g...pl> naskrobał/a w

    > Firma to nazwa. To co do tej pory uważałeś za firmę, nazywa się
    > przedsiębiorstwo ewentualnie spółka.

    Czy jest jakiś powód dlaczego nie posługuje się pojęciem NAZWA FIRMY?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-05-11 14:35:30
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "pko4444" <p...@g...pl> naskrobał/a w

    > Czy jest jakiś powód dlaczego nie posługuje się pojęciem NAZWA FIRMY?

    Bo tłumacząc z polskiego na nasze byłoby to NAZWA NAZWY.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Kobieto! Twój poród to nic w porównaniu z moim zatwardzeniem.