  • 1. Data: 2008-01-14 12:07:31
    Temat: odkupienie marki od firmy
    Od: "OH" <o...@o...pl>

    Witam,

    Chcialbym sie poradzic jak przygotowac sie (prawnie) do procedury odkupienia
    marki od firmy.

    Powiedzmy ze pare lat temu firma A stworzyla marke X i uzywala jej do
    promowania i sprzedazy czesci swoich produktow. Po kilku latach firma A
    zmienila porzucila marke X na rzecz nowej marki Y (nastapila sadowa zmiana
    nazwy X na Y). Marka X jako taka przestala istniec. Rozumiem, ze marka X nadal
    jest dobrem intelektualnym firmy A, jednak mnie sie ona podoba i chcialbym
    zwrocic sie do firmy A z oferta odkupienia praw do marki X.

    Jak sie za to zabrac? Wynajac prawnika? Napisac samemu list? Nie jestem firma
    ale zwyklym Kowalskim. Zaproponowac cene? Wyszczegolnic wszystko co chce moc
    wykorzystywac (glownie chodzi o logo, standard graficzny, nazwe)?

    Dzieki z gory.

    OH

  • 2. Data: 2008-01-14 21:37:56
    Temat: Re: odkupienie marki od firmy
    Od: "lux" <b...@b...servera>

> [...]
    moc
    > wykorzystywac (glownie chodzi o logo, standard graficzny, nazwe)?
    =====
    zaproponowac umowę
    najpewniej będzie to licencja (może wyłączna?) na użycie znaku towarowego
    czy co to tam jest.

    --
    lux

  • 3. Data: 2008-01-16 14:50:13
    Od: o...@o...pl

    > zaproponowac umowę
    > najpewniej będzie to licencja (może wyłączna?) na użycie znaku towarowego
    > czy co to tam jest.

    a co gdy chce odkupic znak (raz na zawsze)?

    O.

  • 4. Data: 2008-01-16 16:37:48
    Od: "lux" <b...@b...servera>

    > a co gdy chce odkupic znak (raz na zawsze)?
    ===
    to samo

    --
    lux

  • 5. Data: 2008-01-24 15:20:56
    Od: "OH" <o...@o...pl>

    > ===
    > to samo
    >
    > --
    > lux

    Chodzilo mi bardziej o kwestie ceny niz oczywistej umowy. Czy mozna w takim
    przypadku zaproponowac cene? Czy lepiej czekac az oni cos zaproponuja i ew.
    pertraktowac?

    oh