  • 1. Data: 2008-01-14 12:29:02
    Temat: Fragmenty utworów na stronach internetowych
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Kolejny nurtujacy mnie aspekt prawny - czy zamieszczenie fragmentu
    utworu na stronie internetowej jest legalne? Czy udostepnianie fragmentu
    utworu jest legalne?

    Np. Merlin tak robi, ze wystawia próbki utworów. Rozumiem, ze robi to
    legalnie. Ale czy za tym musi tkwić jakas podstawa prawna czy tez moze
    umowa miedzy Merlinem a wlascicielem praw do tej muzyki?

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 2. Data: 2008-01-17 15:28:28
    Temat: Re: Fragmenty utworów na stronach internetowych
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Mis Puchatek napisał(a):
> [...]
    > legalnie. Ale czy za tym musi tkwić jakas podstawa prawna czy tez moze
    > umowa miedzy Merlinem a wlascicielem praw do tej muzyki?

    Ustawa o prawie autorskim, Art. 33

    "Wolno w celu reklamy wystawy publicznej lub publicznej sprzedaży
    utworów korzystać z egzemplarzy utworów już rozpowszechnionych, w
    zakresie uzasadnionym promocją wystawy lub sprzedaży, z wyłączeniem
    innego handlowego wykorzystania."

    R.