  • 31. Data: 2024-07-07 21:00:23
    Temat: Re: obostrzenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.07.2024 o 20:23, n...@o...pl pisze:

    > Covid jest chorobą sezonową, ale jak to bywa przy nowej mutacji nowego wirusa
    > dopóki nie nabędziemy jakiejś odporności może atakować i latem.

    Może wiele rzeczy. Natomiast pan pierwszy ekspert polski już wie, że
    koronawirus lubi atakować latem. Co prawda wszelkie dotychczasowe dane
    wskazują na odwrót, ale jest nowy wariant, więc może jest odwrotny a
    może nie. Ale pan panikarz już wie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2024-07-07 21:05:33
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Ty za to nie ograniasz nawet jednego aspektu, że sezon wkowidowy wypada
    > w Polsce zwykle gdzieś między listopadem a marcem, co jest biegunowo
    > odległe od lata.

    Tak jak pisałem -- prawdziwy tępy szur ogarnia zawsze tylko JEDEN aspekt.
    Więcej nie wolno!

  • 33. Data: 2024-07-07 22:58:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.07.2024 o 21:05, n...@o...pl pisze:

    > Tak jak pisałem -- prawdziwy tępy szur ogarnia zawsze tylko JEDEN aspekt.
    > Więcej nie wolno!

    A jaki jest większy horyzont w tym przypadku, że gość pieprzy od rzeczy
    że "koronoawirus lubi atakować latem", mimo że dane pokazują zupełnie
    coś innego?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2024-07-07 23:02:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.07.2024 o 20:29, n...@o...pl pisze:

    > Grypa jest sezonowa? Na pewno? :>
    > https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/gZTk9kpTURBXy9j
    Yjk5MmJmMTlkMGUyYzUwNDE5ZjUwZTk5YjA2MGIzOS5qcGeRlQLN
    AtAAwsPeAAGhMAU

    https://wwwold.pzh.gov.pl/oldpage/epimeld/grypa/Ryc_
    4.jpg

    Skala logarytmiczna.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2024-07-07 23:27:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.07.2024 o 23:02, Shrek pisze:

    > https://wwwold.pzh.gov.pl/oldpage/epimeld/grypa/Ryc_
    4.jpg
    > Skala logarytmiczna.

    Nie wdając się absolutnie w dywagacje, czy COVID jest chorobą sezonową,
    czy nie jest - bo się na tym nie znam - zwrócę jedynie uwagę, że ze
    statystycznego punktu widzenia w pierwszej kolejności należałoby zbadać,
    czy ten rozkład jest niezależny. Czyli trzeba by było policzyć
    współczynniki korelacji z takimi rzeczami jak przykładowo ilość testów,
    albo jakoś statystycznie policzyć, czy prawdopodobieństwo, że chory nie
    poddał się badaniu i sam wyzdrowiał, albo umarł, zanim zidentyfikowano,
    ze jest chory na COVID (niekoniecznie umarł na COVID, bo mógł wpaść pod
    samochód).

    Mnie zwłaszcza niepokoi ta ilość testów. Pierwsze testy na COVID-19 w
    Polsce zostały przeprowadzone w styczniu 2020 roku w Państwowym
    Zakładzie Higieny w Warszawie. Były to testy molekularne RT-PCR, uważane
    za najbardziej czułe i specyficzne dla wykrywania wirusa. Początkowo
    testy te były dostępne tylko dla wąskiego grona osób, takich jak osoby z
    objawami choroby, które miały kontakt z zakażonymi osobami lub wróciły z
    obszarów o wysokim ryzyku transmisji.

    Z biegiem czasu dostępność testów na COVID-19 w Polsce stopniowo rosła.
    W marcu 2020 roku testy zostały udostępnione lekarzom rodzinnym, a w
    kwietniu 2020 roku stały się dostępne dla wszystkich osób z objawami
    choroby. W maju 2020 roku uruchomiono ogólnopolskie badania przesiewowe
    w celu wykrycia bezobjawowych nosicieli wirusa.

    Czyli do maja generalnie nie wykrywaliśmy osób bezobjawowych. Ich na
    zacytowanym przez Ciebie wykresie po prostu nie będzie. Żeby ten wykres
    miał jakikolwiek sens statystyczny, to należałoby wymyślić jakiś program
    badań. Czyli przykładowo zbadać wszystkie osoby, których ostatnie cyfry
    w PESEL, to w styczniu "001". Czyli łapiemy jedną na tysiąc osobę. Żeby
    nie znęcać się nad tymi samymi osobami, to w lutym tych z "002". Taki
    wykres mógłby odpowiedzieć na pytanie, czy to choroba sezonowa.

    Ten, który Ty zacytowałeś po prostu nie daje odpowiedzi na pytanie, czy
    ta choroba jest sezonowa, czy nie i tyle.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 36. Data: 2024-07-07 23:44:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > czy nie jest - bo się na tym nie znam - zwrócę jedynie uwagę, że ze
    > statystycznego punktu widzenia w pierwszej kolejności należałoby zbadać,

    Jezu... Teraz się dowiemy, że nie da się stwierdzić że grypa nie jest
    chorobą sezonową, bo są inne zmienne.. Za chwilę się dowiemy, że nie da
    się udowodnić że jak wciskamy waginosceptyczny nadepnik i samochód
    zwalnia to właśnie dlatego, bo może to po prostu opory ruchu a poza tym
    nie znamy średniego pochylenia drogi na świecie. Nie komplikujmy rzeczy
    prostych...

    > Ten, który Ty zacytowałeś po prostu nie daje odpowiedzi na pytanie, czy
    > ta choroba jest sezonowa, czy nie i tyle.

    Nie no, skąd... W lipcu mamy średno ca 400 przypadków, w lutym 300 000.
    Nie da się określić kiedy jest sezon.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!