  • 1. Data: 2005-12-02 16:22:27
    Temat: notatka służbowa (nie chodzi o afery !)
    Od: "JDP" <j...@v...pl>

    Witam,
    czy ktos wie jakie sa podstawy prawne takiej notatki ?
    Np jak dyrektor zakładu pracy formułuje notatkę z rozmowy z pracownikiem i
    każe ja podpisac przy czym notatka bez kopi dla pracownika ląduje ... nie
    wiadomo gdzie ?

    Pytanie:
    1) podstawa prawna notatki służbowej i jej moc prawna
    2) czy jako pracownik musze coś takiego podpisywać ? czy mam prawo odmówić ?
    3) czy pracodawca ma prawo ewidencjonować czy też zbierać taka dokumentację
    ?
    4) i ostatnie czy może coś takiego zbierać nie dając mi kopi ...

    tradycyjnie proszę o pomoc zpodstawami prawnymi

    z góry dziękuję i pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2005-12-02 17:40:57
    Temat: Re: notatka służbowa (nie chodzi o afery !)
    Od: "JDP" <j...@v...pl>

    no, nie musi byc co do paragrafu, ale gdzie tego mam szukac ?
    pls help

    JDP

  • 3. Data: 2005-12-02 19:39:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JDP" <j...@v...pl> napisał w wiadomości

    Tytuł dokumentu nie jest krytyczną sprawą, toteż równie dobrze w
    nagłówku mógł by napisać "wspomnienie z posiedzenia rady nadzorczej".
    Utarła się ta notatka służbowa i tyle. Równe dobrze mogło by tytułu
    nie być. Ilość owych notatek zależy silnie od tego, co zawiera i do
    czego ma być użyta. Przy czym co do zasady notatkę podpisuje jej
    twórca. Podpisywanie tego przez inne osoby, to już po prostu jakiś
    sposób na uwiarygodnienie treści. Z tym, ze wówczas wypadało by, by
    określono rolę tych innych osób. Na przykład "zapoznałem się" świadczy
    o tym, ze ktoś to przeczytał. A z kolei "potwierdzam zgodność zapisu
    ze stanem faktycznym" świadczy o tym, że osoba taka była obecna przy
    wydarzeniu i potwierdza rzetelność zapisu. Nie spotkałem się z żadnym
    ekstra przepisem, który by to wszystko normował.

    Co do przymuszania pracownika do podpisywania, to nie widzę w tym
    niczego złego pod warunkiem, ze jest określona jego rola. Czyli
    pracownik piszę "zapoznałem siew dniu .... - i się podpisuje". Z
    takiego zapisu wcale nie wynika czy się zgadza z treścią tego
    dokumentu, czy nie. Ot kazali, to przeczytał.

  • 4. Data: 2005-12-03 14:23:50
    Od: "JDP" <j...@v...pl>

    dzieki za pomoc
    pozdrawiam