  • 1. Data: 2005-12-02 12:23:04
    Temat: Działka, sieć energetyczna 30kV i co dalej?
    Od: "tarcamion" <t...@g...pl>

    Jestem właścicielem działki od 3 lat. Przez działkę biegnie sieć
    energetyczna (łacznie ze słupami) wysokiego napięcia. Problem polega na
    tym, że:
    1. Cokolwiek budować mogę w odległośc nie mniej niż 15 m w od skrajnych
    przwodów siecie, czyli sieć zajmuje mi mniej więcej 35 metrowy pas gruntu.
    2. Trakcja energetyczna nie jest wpisana do ksiąg wieczystych, nie ma
    jej na akcie notarialnym - słowem grunt widniał na mapce i w papierach
    jako działka bez żadnych obciążeń z tytułu służebności itp. Nic tam nie
    ma na temat sieci.

    Przez sąsiednią działkę idzie wodociąg, który następnie wchodzi w moją
    posiadłość. Właściciel sąsiedniej działki zdołał wynegocjować dzierżawę
    ziemi zajętej przez wodociągi. Wodociągi płacą mu jakieś pieniądze od metra.

    Czy mogę zmusić Elektrownię do płacenia za zajmowany teren? Bo przecież
    nie mogę go wykorzystywać zgodnie z własnym upodobaniem.

    Są jeszcze jakieś inne możliwości rozwiązania tego problemu?
    Myślę o zmuszeniu właściciela linii energetycznej do wykupienia terenu
    lub dzierżawy. I czy w przypadku dzierżawy mogę pobrać kwotę + odsetki
    za poprzednie 3 lata?

    Miał już ktoś podobny problem?