  • 11. Data: 2008-05-07 20:16:06
    Temat: Re: niezatrzymanie sie do kontroli strazy miejskiej
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    castrol wrote:

    > IMO nie mial prawa poniewaz kierowcy nie obowiazywal zakaz ruchuy w obu
    > kierunkach a tylko w takim wypadku SM ma prawo zatrzymac pojazd do
    > kontroli.

    Mylisz skutek z przyczyną. PoRD zezwala SM na zatrzymanie pojazdu
    "niestosującego się do zakazu ruchu w obu kierunkach, określonego
    odpowiednim znakiem drogowym". Gdyby na znaku zakazu był napis "Nie
    dotyczy pojazdu Manieka", wtedy miałbyś rację. Jednak w opisanym
    przypadku dopiero kontrola może wykazać, że Maniek miał prawo tam wjechać.

    M.

  • 12. Data: 2008-05-07 20:16:31
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    QkamCoSieDzieje w <news:fvt1jj$kar$1@inews.gazeta.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > A jak wygladaja te identyfikatory? Sa to jakies naklejki na szybe, czy cos
    > takiego?

    A dlaczego mnie sie o to pytasz?

    Popatrz w pierwszą wiadomość...
    <q>
    Probowal mnie zatrzymac straznik miejski, ale nie zatrzymalem sie pokazujac
    palcem na identyfikator i pojechalem dalej.
    </q>

    Czyli rozumiem, że identyfikator był widoczny.
    Moge jedynie przypuszczać, że na tyle widoczny, na ile powinny byc widoczne
    na przykład karty parkingowe w pojazdach "kierowanych przez/przewożących"
    osoby niepełnosprawne o obniżonej sprawności ruchowej

    > IMO, straznik mial prawo zatrzymac pojazd wlasnie w celu kotroli dokumentow
    > (identyfokatora) uprawniajacych do wjechania "pod zakaz".

    IMO to mógł podążać za pojazdem, który nie miał prawa jechać szybciej
    niż 20 km/h, i doczytać identyfikator/skontrolować gdy się pojazd zatrzymał.
    I oczywiście mogli ustawić fotoradar w strefie B i cykać zdjęcia tym, którzy
    przekraczają prędkość...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2008-05-07 20:43:44
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maciej Bebenek w <news:fvt2m6$den$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > "niestosującego się do zakazu ruchu w obu kierunkach, określonego
    > odpowiednim znakiem drogowym". Gdyby na znaku zakazu był napis "Nie

    Ale na jakiej podstawie twierdzisz, że nie było tabliczki "Nie dotyczy
    pojazdów z identyfikatorem"?

    > Jednak w opisanym
    > przypadku dopiero kontrola może wykazać, że Maniek miał prawo tam wjechać.

    Zapomnij na chwilę, że to Kraków i strefa B -- weź zwykły znak zakazu B-1
    bez napisów i tabliczek i pojazd oznaczony kartą parkingową.

    Nie uważasz, że strażnik powinien być na tyle sprawny umysłowo i fizycznie,
    żeby zauważyć przepisowo umieszczoną kartę?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2008-05-07 21:00:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    'Tom N' wrote:

    > Nie uważasz, że strażnik powinien być na tyle sprawny umysłowo i fizycznie,
    > żeby zauważyć przepisowo umieszczoną kartę?

    Uważam, że zgodnie z przytoczonym przeze mnie fragmentem artykułu PoRD,
    strażnik ma prawo do *kontroli* dokuemntu zezwalającego na ominięcie
    zakazu. Nie ma natomiast - w przypadku *braku* wykroczenia, na żadanie
    dokumentu tożsamości, PJ itp.

    M.

  • 15. Data: 2008-05-07 21:29:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    castrol wrote:

    > IMO nie mial prawa poniewaz kierowcy nie obowiazywal zakaz ruchuy w obu
    > kierunkach a tylko w takim wypadku SM ma prawo zatrzymac pojazd do
    > kontroli.

    tylko ze tam wlasnie sa znaki zakazu ruchu.

  • 16. Data: 2008-05-07 22:02:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maciej Bebenek w <news:fvt58n$oco$1@news.onet.pl>:

    > Uważam, że zgodnie z przytoczonym przeze mnie fragmentem artykułu PoRD,
    > strażnik ma prawo do *kontroli* dokuemntu zezwalającego na ominięcie
    > zakazu.

    Toż napisałem, że powinien być sprawny umysłowo i fizycznie i skontrolować
    przez szybę -- a skoro nie potrafił/zdążył, to biegiem obok pojazdu, którego
    nie ma prawa zatrzymać, bo zgodnie z ustawą pojazd był oznaczony, i niech
    sobie kontroluje dokument ;-)

    Ale tak naprawdę to nie o to chodzi -- ot nie zauważył straznik
    identyfikatora, został mu wskazany i na tym koniec, a nie tak jak witek
    straszy i jeszcze sugeruje, że będą świadczyć fałszywie.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 17. Data: 2008-05-08 12:20:39
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 7 Maj, 23:29, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > tylko ze tam wlasnie sa znaki zakazu ruchu.

    Ktore nie dotycza osob z identyfikatorem, prawda?

  • 18. Data: 2008-05-08 18:33:34
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 07-05-2008 o 20:24:59 Kamikazee <n...@n...pl.invalid> napisał(a):

    > Strażnicy straży gminnych (miejskich) są uprawnieni do wykonywania
    > czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego tylko w odniesieniu do
    > kierujących pojazdami:
    >
    > 1. niestosujących się do zakazu ruchu w obu kierunkach,
    > 2. niestosujących się do wskazań sygnalizacji świetlnej,
    > 3. przekraczających dozwoloną prędkość; lecz w punktach 2 i 3 mogą
    > to robić wyłącznie przy użyciu urządzeń samoczynnie rejestrujących
    > wykroczenie (np. fotoradarów) i wówczas nie mają uprawnień do
    > zatrzymywania pojazdów (wzywają właściciela do siedziby Straży);

    zapomniles dopisac jescze
    Strażnicy straży gminnych (miejskich) mogą natomiast zatrzymywać pojazdy i
    uczestników ruchu jedynie naruszających przepisy o:
    1 zatrzymaniu lub postoju pojazdów,
    2 ruchu motorowerów, rowerów, pojazdów zaprzęgowych oraz o jeździe
    wierzchem lub pędzeniu zwierząt,
    3 ruchu pieszych.

    czyli patrzac na pierwszy post nie mial prawa zatrzymywac.
    notabene z powyzszych wynika, ze SM nie moze zatrzymac kierowcy jadacego
    pod prad na ulicy jednokierunkowej

    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO