  • 1. Data: 2008-05-07 11:36:52
    Temat: niezatrzymanie sie do kontroli strazy miejskiej
    Od: "Maniek " <m...@g...pl>

    Hej! Mialem taka sytuacje. W Krakowie jak wiemy sa strefy. Wjechalem na teren
    strefy B - oznaczonej znakiem B1 (zakaz ruchu). Od znaku jest odstepstwo, ze
    mozna wjechac, jesli posiada sie identyfikator strefy, ktory ja posiadam.
    Probowal mnie zatrzymac straznik miejski, ale nie zatrzymalem sie pokazujac
    palcem na identyfikator i pojechalem dalej. Cos mi grozi? Powinienem zrobic
    cos innego? Bardzo sie spieszylem i mam identyfikator, czyli mialem prawo
    jechac tamta droga a on raczej nie mial prawa mnie zatrzymywac?

  • 2. Data: 2008-05-07 12:40:27
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Maniek pisze:
> [...]
    > cos innego? Bardzo sie spieszylem i mam identyfikator, czyli mialem prawo
    > jechac tamta droga a on raczej nie mial prawa mnie zatrzymywac?

    Zatrzymać ma zawsze prawo, a Ty mu uciekłeś.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 3. Data: 2008-05-07 13:10:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maniek wrote:
> [...]
    > cos innego? Bardzo sie spieszylem i mam identyfikator, czyli mialem prawo
    > jechac tamta droga a on raczej nie mial prawa mnie zatrzymywac?

    A czemu nie miał prawa cię zatrzymać?

    Dostaniesz wezwanie do sądu grodzkiego, za niezatrzymanie się do
    kontroli i zarobisz z 5 stów mandatu.

  • 4. Data: 2008-05-07 15:43:25
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:fvs9o7$n1n$4@inews.gazeta.pl>:

    > A czemu nie miał prawa cię zatrzymać?

    Może pokaż przepis, który strażnikowi miejskiemu zezwala na zatrzymanie...

    > Dostaniesz wezwanie do sądu grodzkiego, za niezatrzymanie się do
    > kontroli i zarobisz z 5 stów mandatu.

    ... potem strasz

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2008-05-07 15:52:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Może pokaż przepis, który strażnikowi miejskiemu zezwala na zatrzymanie...

    > ... potem strasz

    założysz się, że w sądzie okaże się, że policjant go zatrzymywał.

  • 6. Data: 2008-05-07 16:02:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:fvsj7i$n1n$6@inews.gazeta.pl>:

    > założysz się, że w sądzie okaże się, że policjant go zatrzymywał.

    Ale nie zmieniaj tematu witek.

    Jakiż to przepis dawał strażnikowi w tym konkretnym przypadku prawo do
    zatrzymania pojazdu z identyfikatorem zezwalającym na wjazd do strefy?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-05-07 18:24:59
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    'Tom N' pisze:
    > Ale nie zmieniaj tematu witek.
    >
    > Jakiż to przepis dawał strażnikowi w tym konkretnym przypadku prawo do
    > zatrzymania pojazdu z identyfikatorem zezwalającym na wjazd do strefy?

    Z google
    http://www.elblag.policja.gov.pl/?m=135&h=kontrola
    Straż Miejska (Gminna)

    Strażnicy straży gminnych (miejskich) są uprawnieni do wykonywania czynności z
    zakresu kontroli ruchu drogowego tylko w odniesieniu do kierujących pojazdami:

    1. niestosujących się do zakazu ruchu w obu kierunkach,
    2. niestosujących się do wskazań sygnalizacji świetlnej,
    3. przekraczających dozwoloną prędkość; lecz w punktach 2 i 3 mogą to
    robić wyłącznie przy użyciu urządzeń samoczynnie rejestrujących wykroczenie
    (np. fotoradarów) i wówczas nie mają uprawnień do zatrzymywania pojazdów
    (wzywają właściciela do siedziby Straży);

  • 8. Data: 2008-05-07 18:58:05
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Kamikazee w <news:fvss5u$jaa$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Z google
    [...]
    > Strażnicy straży gminnych (miejskich) są uprawnieni do wykonywania czynności z
    > zakresu kontroli ruchu drogowego tylko w odniesieniu do kierujących pojazdami:
    > 1. niestosujących się do zakazu ruchu w obu kierunkach,

    Wyjaśnij,
    jak ktoś kto nie ma obowiązku stosować się do znaku (podkreśliłem ^^^) może
    naruszyć obowiązek stosowania sie do znaku

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2008-05-07 19:57:13
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...poczta.onet.pl>

    > Wyjaśnij,
    > jak ktoś kto nie ma obowiązku stosować się do znaku (podkreśliłem ^^^)
    > może
    > naruszyć obowiązek stosowania sie do znaku

    A jak wygladaja te identyfikatory? Sa to jakies naklejki na szybe, czy cos
    takiego?
    IMO, straznik mial prawo zatrzymac pojazd wlasnie w celu kotroli dokumentow
    (identyfokatora) uprawniajacych do wjechania "pod zakaz".

    Qkam

  • 10. Data: 2008-05-07 20:01:13
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    QkamCoSieDzieje pisze:

    > IMO, straznik mial prawo zatrzymac pojazd wlasnie w celu kotroli dokumentow
    > (identyfokatora) uprawniajacych do wjechania "pod zakaz".

    IMO nie mial prawa poniewaz kierowcy nie obowiazywal zakaz ruchuy w obu
    kierunkach a tylko w takim wypadku SM ma prawo zatrzymac pojazd do kontroli.

    Jacek Kustra