  • 31. Data: 2008-02-10 09:39:42
    Temat: Re: nielegalny soft na PC juz bylo ale jak gadac na procesie
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sun, 10 Feb 2008 04:57:34 +0100, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    napisał(a):

    > Licencja ma się nijak do art. 278 kk, chyba, że dopuszcza

    Po pierwsze, wiekszosc programow mozna sciagnac legalnie ze strony
    producenta. Wiec odpada nieuprawnione uzyskanie.

    > rozpowszechnianie pod pewnymi warunkami i nie zostały one spełnione.

    Po drugie jaka korzysc majatkowa ma ktos z posiadania na dysku wersji
    instalacyjnej (czy ona wogole jest programem jako takim?)?
    --
    marcin

  • 32. Data: 2008-02-10 10:01:08
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

    > To jak Twoim zdaniem wygląda ściągnięcie nie w celu uzyskania korzyści
    > majątkowej?

    nieswiadome sciagniecie, to tak jak komus przez przypadek zabierzesz jakas
    rzecz, nie ma wowczas kradziezy bo ni ebylo celu przywlaszczenia

  • 33. Data: 2008-02-10 11:13:58
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    zly pisze:
    > Po pierwsze, wiekszosc programow mozna sciagnac legalnie ze strony
    > producenta. Wiec odpada nieuprawnione uzyskanie.

    Większość nie oznacza wszystkie. Zaś większość programów, których
    uzyskanie jest przedmiotem ścigania nie jest rozpowszechniana bezpłatnie
    przez producenta.

    > Po drugie jaka korzysc majatkowa ma ktos z posiadania na dysku wersji
    > instalacyjnej (czy ona wogole jest programem jako takim?)?

    Nie wiem czemu to pytanie do mnie, ale Ci odpowiem jak będzie wnioskował
    sąd:
    1. posiada więc uzyskał
    2. uzyskał a nie dowiódł legalności uzyskania, więc uzyskał od osoby
    nieuprawnionej
    3. uzyskał i posiada, więc może zainstalować i używać; bo w jakim celu
    4. może używać więc może osiągnąć korzyść majątkową

    więc: uzyskał w celu przyjęcia korzyści majątkowej

    Każdy z punktów wnioskowania przyjęty a priori bez dowodu na podstawie
    mądrości życiowej (pfu!) sądu. A niektóre w ogóle nie będą wnioskowały,
    tylko zrobią w uzasadnieniu zlepek bełkotu uznający za niewiarygodne
    argumenty obrony.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 34. Data: 2008-02-10 11:20:02
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej pisze:
    > więc: uzyskał w celu _przyjęcia_ korzyści majątkowej

    osiągnięcia

  • 35. Data: 2008-02-10 12:36:00
    Od: "Robsio" <d...@u...tenbit.pl>

    Użytkownik "Rzecznik Prokurwatury Krajowej" <r...@p...pl>
    napisał w wiadomości news:fomml2$iec$3@news.ds.pg.gda.pl...

    > osiągnięcia

    Ok. A jeśli będę w jakimś stopniu miał mozliwość udowodniania, że część z
    tych programów po przetestowaniu (bo nie zawsze producent daje pełna
    funkcjonalność w wersjii demo) kupiłem wersje oryginalną? Czy to ma dla sądu
    twoim zdaniem jakiekolwiek znaczenie? Z tego co wiem na kolejnej rozprawie
    bedzie biegły, którego ewentualnie opinie bede mógł podwazyc.

  • 36. Data: 2008-02-10 13:03:36
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> writes:

    > Licencja ma się nijak do art. 278 kk, chyba, że dopuszcza
    > rozpowszechnianie pod pewnymi warunkami i nie zostały one spełnione.

    Tak, dokładnie. I wówczas przestępstwo popełnia osoba, która uzyskuje
    program komputerowy, a nie osoba, która ten program rozpowszechnia.

  • 37. Data: 2008-02-10 13:04:52
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    zly <b...@p...fm> writes:

    [ciap]

    > Po drugie jaka korzysc majatkowa ma ktos z posiadania na dysku
    > wersji instalacyjnej (czy ona wogole jest programem jako takim?)?

    Nie ma takiej korzyści. Prokuratura się myli, ty masz rację ;)

  • 38. Data: 2008-02-10 13:14:40
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> writes:

    > Większość nie oznacza wszystkie.

    Złemu chodziło pewnie o oprogramowanie open source.

  • 39. Data: 2008-02-10 13:15:51
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Robsio pisze:
> [...]
    > tych programów po przetestowaniu (bo nie zawsze producent daje pełna
    > funkcjonalność w wersjii demo) kupiłem wersje oryginalną? Czy to ma dla sądu

    Z tego co pisałeś miałeś także cracki (tak?), których samo posiadanie
    jest przestępstwem, jednak ściganym na wniosek pokrzywdzonego.

    Możesz spróbować wykazać, że nabyłeś wszystkie programy (więc korzyści
    majątkowej nie osiągnąłeś) a co do cracków możesz spróbować ułożyć się z
    pokrzywdzonymi. Czy będą chcieli nie wiem, jednak z pewnością wielu
    producentów zmienia podejście a prośba o nieskładanie wniosku byłoby
    czymś nieczęsto spotykanym więc spróbować możesz. Szanse raczej nikłe,
    ale spróbuj i opisz na grupie ich odpowiedź.

    Nie napisałeś co to za programy i skąd są producenci. Policja i
    prokuratura idą na łatwiznę współpracując w głównej mierze z członkami
    BSA i innymi dużymi ignorując innych producentów, także z Europy. Stają
    się przez to zbrojnym ramieniem topowych producentów co jest farsą samą
    w sobie.

    > bedzie biegły, którego ewentualnie opinie bede mógł podwazyc.

    Masz jedną szansę i ją dobrze wykorzystaj. Spróbuj wykazać błędy w
    opinii biegłego, przygotuj zawczasu dobre pytania i przygotuj się na
    różne odpowiedzi i rozwoje zeznań.

    Przygotuj się, że będzie omijał sedno sprawy, bredził o licencjach, o
    tym, że oskarżony musi wykazać legalność. Jak ognia będzie także unikał
    konkretów. Pamiętaj, że pod względem karnym licencja ma znaczenie tylko
    wyjątkowo.

    Jeśli coś wypadnie nie tak nie zgódź się na sporządzenie opinii
    uzupełniającej. Jeśli zgodzisz to biegły pisemnie odpowie na pytania
    gładkie bzdury omijające sens pytania, sąd domyślnie uzna je za
    wiarygodne i po ptakach. Na drugą szansę sąd się nie zgodzi a w
    ogólnikach biegłego błędów raczej nie znajdziesz.

    Jak już zaznaczyłem, nie oczekuj wiele. Domyślnym wyrokiem w polskich
    sądach karnych jest wyrok skazujący. Niech o jakości pracy sądów
    świadczy to, że wiele spraw po kilka razy spada do pierwszej instancji.
    W Polsce karnie nie przegrywa się przez winę lecz brak właściwej ochrony
    prawnej.

  • 40. Data: 2008-02-10 13:16:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robsio" <d...@u...tenbit.pl> writes:

    [ciap]

> [...]
    > daje pełna funkcjonalność w wersjii demo) kupiłem wersje oryginalną?
    > Czy to ma dla sądu twoim zdaniem jakiekolwiek znaczenie?

    IMO dla sądu kluczowe znaczenie powinno mieć rozstrzygnięcie przez
    Trybunał Konstytucyjny zgodności art. 278 ust. 2 z ustawą zasadniczą.