    From: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nielegalny soft na PC juz bylo ale jak gadac na procesie
    Date: Sun, 10 Feb 2008 14:15:51 +0100

    Robsio pisze:
    > Ok. A jeśli będę w jakimś stopniu miał mozliwość udowodniania, że część z
    > tych programów po przetestowaniu (bo nie zawsze producent daje pełna
    > funkcjonalność w wersjii demo) kupiłem wersje oryginalną? Czy to ma dla sądu
    > twoim zdaniem jakiekolwiek znaczenie?

    Z tego co pisałeś miałeś także cracki (tak?), których samo posiadanie
    jest przestępstwem, jednak ściganym na wniosek pokrzywdzonego.

    Możesz spróbować wykazać, że nabyłeś wszystkie programy (więc korzyści
    majątkowej nie osiągnąłeś) a co do cracków możesz spróbować ułożyć się z
    pokrzywdzonymi. Czy będą chcieli nie wiem, jednak z pewnością wielu
    producentów zmienia podejście a prośba o nieskładanie wniosku byłoby
    czymś nieczęsto spotykanym więc spróbować możesz. Szanse raczej nikłe,
    ale spróbuj i opisz na grupie ich odpowiedź.

    Nie napisałeś co to za programy i skąd są producenci. Policja i
    prokuratura idą na łatwiznę współpracując w głównej mierze z członkami
    BSA i innymi dużymi ignorując innych producentów, także z Europy. Stają
    się przez to zbrojnym ramieniem topowych producentów co jest farsą samą
    w sobie.

    > bedzie biegły, którego ewentualnie opinie bede mógł podwazyc.

    Masz jedną szansę i ją dobrze wykorzystaj. Spróbuj wykazać błędy w
    opinii biegłego, przygotuj zawczasu dobre pytania i przygotuj się na
    różne odpowiedzi i rozwoje zeznań.

    Przygotuj się, że będzie omijał sedno sprawy, bredził o licencjach, o
    tym, że oskarżony musi wykazać legalność. Jak ognia będzie także unikał
    konkretów. Pamiętaj, że pod względem karnym licencja ma znaczenie tylko
    wyjątkowo.

    Jeśli coś wypadnie nie tak nie zgódź się na sporządzenie opinii
    uzupełniającej. Jeśli zgodzisz to biegły pisemnie odpowie na pytania
    gładkie bzdury omijające sens pytania, sąd domyślnie uzna je za
    wiarygodne i po ptakach. Na drugą szansę sąd się nie zgodzi a w
    ogólnikach biegłego błędów raczej nie znajdziesz.

    Jak już zaznaczyłem, nie oczekuj wiele. Domyślnym wyrokiem w polskich
    sądach karnych jest wyrok skazujący. Niech o jakości pracy sądów
    świadczy to, że wiele spraw po kilka razy spada do pierwszej instancji.
    W Polsce karnie nie przegrywa się przez winę lecz brak właściwej ochrony
    prawnej.
    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.