  • 141. Data: 2007-05-21 07:00:47
    Temat: Re: napisy.org i inne
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "miranka" <a...@m...pl> Odpowiedz na
    news:f2qt4j$779$1@inews.gazeta.pl:

    > Zgoda, to do mnie przemawia.
    > W takim razie powiedzmy, że bez mojej wiedzy i zgody zrobił sobie fotkę
    > w skali 1x1 i tym sobie swój samochód okleił.
    > Ale ja mam prawa autorskie do tych malunków i nie życzę sobie, żeby ktoś
    > je bez mojej zgody focił i bez mojej zgody powielał i bez mojej zgody
    > oklejał nimi inne samochody.
    > Prócz kwestii praw autorskich, te malunki są po prostu zwyczajnie moją
    > własnością i może mam życzenie mieć jedyny taki samochód na świecie.
    > Więc powielacz jednak mnie z czegoś okrada.

    Czegoś tam pozbawia. Ale nie okrada.

    > Swoją drogą to zadziwiająca jest ta beztroska, z jaką większość z Was
    > traktuje kwestię własności dóbr niematerialnych.
    > I gdzie właściwie zaczyna się ta "materialność"? Czy to nie jest

    Materialność ma wielkie znaczenie bo upierasz się przyfastrygować słowo
    "kradzież" tam, gdzie owe zdarzenie nie istnieje.

    > przypadkiem tak, że niematerialne nagle robi się wszystko, co można
    > skopiować i podać dalej? I przez to kopiowanie osoba autora niknie nam z
    > pola widzenia? Odpowiedzcie, proszę, czym różni się "materialność"
    > zdjęcia (podpisanego, objętego prawem autorskim), od "materialności"
    > słowa pisanego (również podpisanego i objętego prawem autorskim)?
    > Dlaczego w przypadku zdjęcia łatwiej jest Wam zaakceptować fakt, że nie

    Nie używaj słowa kradzież. To łamanie praw autorskich. Nie kradzież.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 142. Data: 2007-05-21 07:22:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 21 May 2007 08:54:40 +0200, Adramelech napisał(a):
    [...]
    > Podpisuje się jako autor tłumaczenia, a nie autor tekstu.

    Chyba troche się pogubiłeś w wątku...:) Miranka mówi o sytuacji kiedy w
    serwisie znajduje się napis do filmy tłumaczony przez nią, i podpisany
    jej nazwiskiem, jednak ona tego nie tłumaczyła. W związku z tym obala
    twierdzenie że jakiś amator pasjonata sobie ten napis przetłumaczył ze
    ścieżki dźwiękowej, bo niby czemu miałby to podpisywać jej nazwiskiem.

    p. m.

  • 143. Data: 2007-05-21 09:13:27
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 21-05-2007 o 00:22:02 miranka <a...@m...pl> napisał(a):

    > Mowa jest o wzięciu gotowego przekładu i zamieszczenie go na stronie,
    > wraz z
    > nazwiskiem PRAWDZIWEGO tłumacza, ale bez jego zgody i bez zgody
    > dystrybutora.

    Ok, zwracam honor w tej kwestii. Ciezko bylo mi zrozumiec, o co tak
    wlasciwie chodzilo.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 144. Data: 2007-05-21 09:20:02
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 21-05-2007 o 08:35:12 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > On narusza twoje prawa autorskie, używając twojej twórczości bez
    > twojej zgody (chociaż nie wiem czy samochód by nie podpadł pod obiekty
    > ogólnodostepne...), ale to nie jest kradzież.

    Co wiecej, ma prawo sobie tak samochod pomalowac - zmiesci sie to w
    dozwolonym uzytku wlasnym.

    > Niematerialne jest to co jest niematerialne, to czego nie możesz
    > dotknąć, przesunąć, zniszczyć ... co nie ma kształtu, ciężaru... czy tak
    > trudno zrozumieć co to jest materialność?

    [tak tylko dla wyjasnienia] Czyli, w omawianym przypadku, niematerialny
    jest utwor. Samochod (a bedac precyzyjnym - jego projekt) tez jest utworem
    a jego wlascicielem bedzie np. BMW, Honda czy inny.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 145. Data: 2007-05-21 10:18:32
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Arek napisał(a):

    > Wcale nie.

    powiedz mi kto by zakupil program gdyby wiedzial ze moze bezkarnie sobie
    go sciagnac? Ja by nie kupil.

    > Ale wiesz dobrze, że nie ma to znaczenia. Jeżeli jest przepis jaki jest
    > prowadzi to do tego, że ludzie są NĘKANI przez policję.
    > Nawet za komuny takich rzeczy nie było, młodzież mogła spokojnie
    > spacerować, ludzie pędzić jabole w domach itd. itp.
    > Dziś młody człowiek nie przejdzie spokojnie chodnikiem przez całe miasto
    > bo go kilka razy dzielni policjanci przetrzepią rzekomo w poszukiwaniu
    > narkotyków, kradzionego telefonu itd. itp. a Ci co mają komputer to
    > tylko mogą drżeć, że wpadnie im dzielna szpica policyjna i zabierze "do
> [...]

    ale czemu ja mam tracic na tym ze organa scigania naduzywaja swej wladzy?

    P.

    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie

  • 146. Data: 2007-05-21 10:19:55
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    zreszta te nekania sa naciagane, w zdecydowanie wiekszej czesci to
    zwykle plotki, a przeszukania odbywaja sie glownie na podstawie nakazu
    wlasnie gdy typ azlapano na korzystaniu (w sposob lewy) z sieci p2p, czy
    tam gdzie byly sieci hub (czy jak to sie nazywa, gdzie trzeba udostepnic
    ze 2 gb).

    P.

  • 147. Data: 2007-05-21 11:32:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Sowiecki Agent napisał:
    > powiedz mi kto by zakupil program gdyby wiedzial ze moze bezkarnie sobie
    > go sciagnac? Ja by nie kupil.

    Ci, którzy kupują i dzisiaj choć mogą sobie ściągnąć.
    Tak jak dziś dalej kupują inne utwory - np. filmy , muzykę - choć może
    je sobie bezkarnie ściągać. Oczywiście pomijając odpowiedzialność cywilną.
    Dlaczego tylko programy mają być wyróżnione?

    > ale czemu ja mam tracic na tym ze organa scigania naduzywaja swej wladzy?

    Nie uważasz, że zmuszanie ludzi do zakupów za pomocą aparatu przemocy
    jest do bani?

    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 148. Data: 2007-05-21 12:26:20
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Arek napisał(a):

> [...]
    > je sobie bezkarnie ściągać. Oczywiście pomijając odpowiedzialność cywilną.
    > Dlaczego tylko programy mają być wyróżnione?

    moze nie chce im sie nagrywac na plytki, watpie by osoba majaca
    swiadomosc ze jest to bezkarne, posiadajaca dostep do netu, i odtwarzacz
    mp3, zakupi X plyt w celu zripowania kilku piosenek do mp3 zamiast je po
    porstu sciagnac, zreszta nawet jezlei to ceny plyt z filmami, muzyka i
    programami sie nieco roznia.

    > Nie uważasz, że zmuszanie ludzi do zakupów za pomocą aparatu przemocy
    > jest do bani?

    oj, w ten sposob to moglbys tlumaczyc kradziez nawet i rzeczy
    materialnych (czyli kradziez
    w slownikowej postaci).

  • 149. Data: 2007-05-21 12:56:14
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 19 May 2007 16:52:58 +0200, Adramelech napisał(a):

    > W jaki sposób godzi? W jaki sposób TVN traci, że tego Majewskiego
    > obejrzy(korzystając z napisów)sobie kilka set(tysięcy)ludzi za ocenanem?
    > Proszo o wyjaśnienie tej kwesti.
    > Myslisz że gdyby nie było tego ripu w necie to cały ameryka masowo
    > wyemigrowała by do polski, po to by obejrzeć reklamy TVNu?

    Straci bo amerykańska sieć kablowa nie będzie chciała kupić
    tego programu żeby go reemitować za oceanem.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 150. Data: 2007-05-21 12:58:58
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 19 May 2007 23:05:48 +0200, scorpio napisał(a):

    > a co nie moge miec masowych znajomych ?

    Możesz. Ale art 23 pa robi wyjątek nie dla znajomych ale dla bliskich
    znajomych.

    Pozdrawiam,
    Henry