    From: Jasek <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: naliczanie oplat przez SM przed oddaniem do uzytkowania...
    Date: Tue, 28 Feb 2006 22:19:41 -0500

    Zaczne od pytania - czy jest to zgodne z prawem, bo z rozsadkiem raczej nie?

    Spoldzielnia wybudowala budynek. Jakies 85% mieszkan zostalo juz
    odebranych przez lokatorow, za jakies 2 miesiace budynek odbierze miasto
    i naliczane beda czynsze. Spoldzielnia wprowadzila oplate miesieczna
    (slona) w stalej wysokosci bez wzgledu na wielkosc mieszkania do czasu
    odebrania budynku przez miasto. W cenie wliczone sa elementy zwiazane z
    eksploatacja budynku - sprzatania, wywozu smieci, energii na cele
    ogolne, eksploatacji wind etc.
    Naleze do tych 15%, ktore nie odebraly mieszkania z powodu zlego jego
    wykonczenia - tutaj cos wystaje, tutaj grzejnik cieknie, tutaj cos
    pekniete etc. Podejrzewam, ze termin usuniecia w/w usterek potrwa 1-2
    miesiace, po czym nastapi kolejne podejscie do odbioru locum. Czy jest
    jakas szansa na unikniecie wnoszenia tych oplat? Nie mam kluczy do
    mieszkania, czemu mam placic czynsz czy oplaty eksploatacyjne?

    Pozdrawiam,
    Jacek