  • 1. Data: 2007-06-14 09:26:15
    Temat: nakaz zapłaty w upominawczym (ciąg dalszy)
    Od: "JareC" <b...@m...com>

    Własnie czytam dokladnie farmularz "P" i co widzę .... firma z ktora mialem
    umowe od 2003 na podstawie ktorej wystawiala mi FV domaga sie ode mnie kwoty
    niewielkiej bo 1500zl, natomiast w rubryce "odsetki za okres..." wpisala
    date 1998... (9 lat razy okolo 11% rocznie ;)

    jest to ewidentny blad powoda! ...
    umowe mialem od 2003, niezaplacona FV od 2004, czy tylko na tej podstawie
    moga przegrac rozprawe??

    pozrawiam

  • 2. Data: 2007-06-14 09:32:31
    Temat: Re: nakaz zapłaty w upominawczym (ciąg dalszy)
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    JareC pisze:
> [...]
    >
    > jest to ewidentny blad powoda! ...
    > umowe mialem od 2003, niezaplacona FV od 2004, czy tylko na tej podstawie

    Tak, ale tylko w tym zakresie, w którym się pomylili - czyli sąd w
    wyroku może określić faktyczne odsetki.

    L.

  • 3. Data: 2007-06-14 10:29:58
    Od: "JareC" <b...@m...com>

    > Tak, ale tylko w tym zakresie, w którym się pomylili - czyli sąd w
    > wyroku może określić faktyczne odsetki.

    A czy mogę tak uzasadnić mój sprzeciw :

    "
    Powód domaga się zapłaty za faktury VAT nr 12/2004 i 2/06 wystawiane na
    podstawie umowy zawartej w dniu 03.03.2003.

    Faktury 12/2004 i 2/06 nigdy nie zostały mi dostarczone.

    Na fakturach znajdują się błędne wyliczenia - niezgodne z umową

    Zgodnie z Kodeksem Cywilnym roszczenia dotyczące FV 12/2004 są przedawnione,
    minęło 2 lata 6 miesięcy od terminu zapłaty 14.07.2004r., a wezwaniem do
    zapłaty tj. data dostarczenia 31.01.2007r.

    Źle wskazana przez powoda data początku okresu od którego należą się odsetki
    tj. 18.04.1998r.

    "

    ??

  • 4. Data: 2007-06-14 17:47:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JareC" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    > Na fakturach znajduj? się błędne wyliczenia - niezgodne z umow?

    Skąd wiesz, ze znajdują się tam błędne wyliczenia, skoro faktur Ci nie
    dostarczono? :-)

    > Zgodnie z Kodeksem Cywilnym roszczenia dotycz?ce FV 12/2004 s?
    > przedawnione, minęło 2 lata 6 miesięcy od terminu zapłaty 14.07.2004r.,
    > a wezwaniem do zapłaty tj. data dostarczenia 31.01.2007r.

    I to będzie najbezpieczniejsze.

    W odniesieniu do należności przedawnionych nie ma co podnosić innych
    zarzutów tylko przedawnienie. Roszczenie przedawniło się i już.

    W odniesieniu do odsetek napisać, że powód nie wykazał, jakiego roszczenia
    z 1998 roku miały by dotyczyć, toteż brak podstaw do orzekania o odsetkach.

    Tylko w odniesieniu do tej faktury z 2006 roku warto polemizować z jej
    treścią. To, że nie dostarczono Ci jej nie jest najpewniej żadnym
    argumentem, bowiem należność z reguły wynika z umowy, a nie dostarczenia
    faktury. Tak więc argument o niedostarczeniu faktury jest słuszny tylko w
    odniesieniu do tej części należności, której wysokości poznać nie byłeś w
    stanie bez faktury. Założymy przy telefonie masz obowiązek zapłacić
    abonament, bo ilości minut rozmów możesz nie znać.

  • 5. Data: 2007-06-14 19:10:20
    Temat: Re: nakaz zapłaty w upominawczym (ci?g dalszy)
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > W odniesieniu do należności przedawnionych nie ma co podnosić innych
    > zarzutów tylko przedawnienie. Roszczenie przedawniło się i już.

    a jeśli się nie przedawniło?
    lepiej podnieść wszystkie, bo prekluzja może być niemiłą niespodzianką

    KG

  • 6. Data: 2007-06-15 12:20:55
    Od: "JareC" <b...@m...com>

    > Skąd wiesz, ze znajdują się tam błędne wyliczenia, skoro faktur Ci nie
    > dostarczono? :-)

    dołączono w załącznikach do "nakazu zapłaty .."

> [...]
    > stanie bez faktury. Założymy przy telefonie masz obowiązek zapłacić
    > abonament, bo ilości minut rozmów możesz nie znać.

    Poszło tak:

    Pozwany zarzuca powodowi niezgodność podanych faktów z rzeczywistością, a w
    szczególności:
    - Całkowitą niezgodność okresu za który mogły by należeć się odsetki,
    - Brak dostarczenia pozwanemu części dokumentacji na którą powód powołuje
    się w pozwie,
    - Błędy rachunkowe na wystawionych dokumentach obciążeniowych – fakturach i
    ich niezgodność z umową,
    - Błędny okres wystąpienia z roszczeniem w stosunku do części przedawnionych
    roszczeń.

    poczekamy ... zobaczymy ...