    From: "d31" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: najemca i prawa innych lokatorow
    Date: Mon, 18 Dec 2006 08:13:45 +0000 (UTC)

    witam,
    prosze o przeczytnie tego posta i odpowiedz. to dla mnie bardzo wazna sprawa.

    od przyszlego roku chcialbym sie wyprowadzic od rodzicow i zaczac samodzielnie
    mieszkac w wynajmowanym mieszkaniu. mam jednak kilka watpliwosci. obecnie
    mieszkam z matka i ojcem pod jednym dachem w mieszkaniu wojskowym. ojciec jest
    jego najemnca, my jestesmy tam tylko zameldowani (nie mamy umowy wspolnajemcy)
    i mieszkamy tam od 20 lat.
    i teraz moje watpliwosci, ktore przedstawie w punktach:

    1. czy po 2 miesiacach od czasu pobytu w wynajmowanym mieszkaniu musze sie
    wymeldowac z mieszkania, w ktorym obecnie mieszkam?

    2. czy wymeldowanie sie z obecnego mieszkania bedzie oznaczalo dla mnie BRAK
    WSTĘPU do tego mieszkania, jesli matka lub ojciec nie wyrazi na to zgody? nie
    bede mogl juz nigdy wrocic do tego mieszkania, czyli mieszkac tam na stale lub
    tylko czasowo przebywac jesli bede chcial ponownie zmienic miejsce pobytu?

    3. czy po wymeldowaniu sie bede mogl sie ponownie zameldowac do mieszkania
    rodzinnego (i czyja zgode musze miec na ponowny meldunek?) jesli bede tam
    chcial ponownie mieszkac na stale lub czasowo przebywac?

    .. i mam jeszcze 2 pytanie troche z innej beczki:

    4. czy po wymeldowaniu ojca w trybie administracyjnym (zakladam, ze jest taka
    mozliwosc - nie przebywa w tym mieszkaniu juz ponad rok! - j esli sie myle to
    prosze mnie poprawic) nadal bedziemy mogli zajmowac ten lokal zgodnie z prawem
    (nie jestesmy wpolnajemcami)?

    5. jak nasza sprawa w zwiazku z prawem zamieszkania w lokalu wyglada po
    smierci ojca? czy przysluguje ktoremu kolwiek z nas (matka zameldowana, ja
    prawdopodobnie - wymeldowany) wtedy prawo do mieszkania (nie jestesmy
    wspolnajemcami!)?

    z gory dziekuje za poswiecony czas i pomoc.