  • 51. Data: 2009-12-21 20:27:32
    Temat: Re: monitoring osiedla
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > A to taka roznica? Jak sie wprowadzi monitoring w mieszkaniach, to tez
    > zaczna byc publiczne, wiec jaki problem?

    Są też domy publiczne bez kamer (widocznych).

    >Uczciwy obywatel nie powinien sie
    > tego obawiac. Dzieki domowemu monitoringowi unikniemy przemocy domowej
    > wobec kobiet albo dzieci, zapobiegniemy molestowaniu seksualnemu.

    Masz rację, wiele osób tak właśnie robi, też zainstaluj sobie kamerki to
    unikniesz w domu przemocy i nikt cię nie będzie więcej molestował.

  • 52. Data: 2009-12-21 20:37:02
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Jedyny problem jaki widzę, to że ewentualny złodziej będzie wiedział
    > dokładnie jakie rejony są monitorowane, czyli którędy iść aby nie
    > załapać się na nagranie. Bezpieczniej w internecie udostępniać
    > tylko fragmenty obrazów.

    Bezpieczniej to w internecie niczego nie udostępniać. Często po paru
    latach system troche się psuje, nie ma obrazu albo jest kiepski i wszyscy
    o tym wiedzą. Dodatkowo część kamer może być jedynie imitacją.

    Taki system w zasadzie to jest pomocą dla ochrony a straszakiem
    dla agresorów.
    Mieszkańcom widok z kamer nie jest do niczego potrzebny a nabija
    jedynie koszty.

  • 53. Data: 2009-12-21 20:43:34
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Ale w przypadku mojego osiedla ten monitoring mialby dzialac sam z siebie,
    > tzn bez agencji. Operator sieci mialby to tylko rejestrowac.
    > I wedlug mnie, lepiej by bylo aby obraz nie byl udostepniany online a
    > jedynie udostepniony odpowiednim sluzbom (policja a nie agencja bo jej i
    > tak nie ma) w przypadku jakiegos zdarzenia.

    Nie ograniczaj się do policji czy agencji a koniecznie zapewnijcie łatwy
    dostęp
    do nagrań dla wszystkich mieszkańców lub zarządu - nie z domu bo to zbędne
    ale z dyżurki.
    W przypadku kradzieży zanim policja dotrze do takich nagrań to pewnie dawno
    na nich nagra się nowy materiał. Takie nagrania są super w przypadku
    gdy ktoś zahaczy na parkingu czyjś samochód. Jeśli będą dostępne nagrania to
    policja
    nie będzie wogóle potrzebna.

  • 54. Data: 2009-12-22 07:17:17
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2009 00:48:59 -0800 (PST), BK napisał(a):

    > Szczerze mowiac ja u siebie na osiedlu bardziej obawiam sie uczciwosci
    > ludzi z lapanki, ktorzy maja dostep do calego osiedla i wszystkich
    > cennych informacji niz sasiadow.

    Tu się zgadzam, ale stosując kilka podstawowych zasad można w dość prosty
    sposób ponosząc niewielki koszt utrudnić a ponosząc większy koszt nawet
    wręcz uniemożliwić zebranie o wlasnej osobie takich informacji.

    > Nie wiem moze ja mieszkam w jakims trzecim swiecie ale z tego co widze
    > moi sasiedzi to ludzie tacy sami jak ja - maja swoje sprawy, swoja
    > prace i swoje zainteresowania i maja gleboko w dupie co/jak i kiedy
    > robie [i z kim], tak samo ja mam w dupie czy sasiad wraca do domu z
    > zona czy kochanka ;)

    tak jak już tu napisano, zazwyczaj przygotowania do włamania i kradzieży
    wymaga powyższej wiedzy, a tak to zalezy kto kim jest i jakie info o sobie
    chce ukryć.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    http://foto.3mam.net/warsaw/05/slides/20090927124718
    .php
    zakaz wjazdu do lasu kabackiego

  • 55. Data: 2009-12-22 09:52:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (21.12.2009 21:43), Zygmunt wrote:

> [...]
    > na nich nagra się nowy materiał. Takie nagrania są super w przypadku
    > gdy ktoś zahaczy na parkingu czyjś samochód. Jeśli będą dostępne nagrania to

    O, i takie coś ma sens.

    p. m.

  • 56. Data: 2009-12-23 23:34:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Laphroaig pisze:

    > Patrzec sobie moze ale rejestracja obrazu i ewentiualne pozniejsze go
    > wykorzystanie to inna sprawa

    Tylko że argument był taki, że ktoś pozna czyjeś zwyczaje - kiedy i
    gdzie bywa. A do tego wystarczy dobra pamięć lub zwykłe notatki.

  • 57. Data: 2009-12-23 23:44:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mvoicem pisze:

    > Przecież nie od dzisiaj wiadomo że złodzieje jak "zasadzą" się na jakieś
    > mieszkanie, robią rozpoznanie terenu żeby nie napatoczyć się na
    > właścicieli mieszkania kiedy ono będzie "czyszczone"?

    Mówisz? A skąd o tym wiesz - rozmawiasz z nimi? ;->

    > Gdzie tu mania prześladowcza?

    Dlaczego uważasz, że ktoś specjalnie na Ciebie się czai? ;->

    > Spójrz na to z tej strony. W modelu tradycyjnym jeżeli chcą opędzlować
    > np. Ciebie, to muszą cię trochę poobserwować, zobaczyć kiedy idziesz do
    > pracy, kiedy wracasz, kiedy robi to twoja małżonka,dzieci ("i nie mówcie
    > że nie macie bo w każdej chwili możecie mieć (sprawdzić czy nie
    > ksiądz)"). I tak każdego mieszkańca w zasadzie.

    Za dużo filmów szpiegowskich się naoglądałeś. Takie metody to mają
    logiczne zastosowanie wyłącznie w stosunku do jakichś milionerów, gdzie
    wielotygodniowe planowanie "skoku" się opłaca.

    > Teraz załóżmy że masz taki monitoring - na miejscu złodzieja bym sobie
    > po prostu nastawił zrzucanie obrazu kamerki co kilka sekund na dysk, a
    > "procesowanie" tego później.

    Procesowanie? A w kwadracie masz cztery prawe kąty?

    > W wygodnych warunkach i od razu nie tylko
    > Ciebie ale wszystkich twoich sąsiadów. Przy okazji miałbym możliwość z
    > grubsza oszacować po wnoszonych sprzętach wyposażenie twojego mieszkania
    > - dyski są duże i można mieć zapis z kilku lat.

    LOL

    A po miesiącu takiego magla ten biedny złodziej sam by się zgłosił na
    policję w ostatnim stadium schizofrenii.

    Żeby te wszystkie dane z całego osiedla uporządkować i usystematyzować
    oraz wyciągnąć z nich pożyteczne wnioski musiałby ten biedny złodziej
    mieć cały wydział analityków. A zorganizowane grupy przestępcze liczące
    po kilkanaście mają ciekawsze cele, niż jakiś zasuwający na etaciku frajer.

  • 58. Data: 2009-12-23 23:49:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KRZYZAK pisze:

    > Zamontujmy Andrzejkowi GPSa.

    Masz na myśli satelitę czy odbiornik, drogi ignorancie?

    > Oczywiscie bedzie dzialal tylko w miejscach publicznych.
    > Oraz na jakie strony wchodzi (oczywiscie tylko te publicznie
    > dostepne).

    Primo: nie odróżniasz obserwacji miejsca od obserwacji osoby.
    Secundo: systemy sieciowe i tak rejestrują, co gdzie i kiedy odwiedzasz.

  • 59. Data: 2009-12-24 00:11:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KRZYZAK pisze:

    > Ale wtedy ja tez bede widzial obserwatora.

    Och, czyżby?

    > Nie potrzebuje, zeby anonimowy
    > obserwator mial mozliwosc sporzadzenia dokladnego planu mojego dnia.

    No to musisz wynaleźć płaszcz niewidzialności, bo inaczej jak ktoś
    będzie chciał, to ten plan sporządzi (chociaż może ty z domu nie
    wychodzisz ze strachu przed kamerami, więc wtedy faktycznie byłby
    problem ;) ) i to tak, że nawet się nie zorientujesz.

    PS: Lotnik! Kryj się!

    http://www.zumi.pl/namapie.html?&long=20.145644&lat=
    51.9567452&type=2&scale=2&svActive=false

  • 60. Data: 2009-12-24 01:12:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (24.12.2009 01:11), Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > wychodzisz ze strachu przed kamerami, więc wtedy faktycznie byłby
    > problem ;) ) i to tak, że nawet się nie zorientujesz.

    Ale sporządzi go dla tego konkretnego Krzyżaka. Mając pełny zapis z
    monitoringu może sporządzić plan "hurtem" dla wszystkich mieszkańców a
    potem wytypować interesujące ofiary.

    p. m.