  • 1. Data: 2004-11-17 11:25:09
    Temat: mandat za parkowanie
    Od: "jurekh" <h...@o...pl>

    Pozdrawiam wszystkich, których zainteresuje problem:
    zaparkowałem na zakazie parkowania i moje numery rejestracyjne spisała
    zarówno policja jak i straż miejska, ponieważ straż założyła mi "buta" więc
    im zapłaciłem mandat. Policja tylko spisała moje numery i teraz po
    identyfikacji zadzwonili z żądaniem zapłacenia mandatu.... Czy mam dwa razy
    płacić czy pokazać policji mandat ze strazy?
    pozdrawiam jurek

  • 2. Data: 2004-11-17 11:47:02
    Temat: Re: mandat za parkowanie
    Od: "Kane" <k...@t...pl>

    Podczepię się pod temat zeby nie robic balaganu:

    dostalem (podobno!) w sierpniu mandat za parkowanie w strefie platnej bez
    uiszczenia oplaty, wczoraj dostalem pismo upominajace sie o wplatę (50zl +
    8zl koszty upomnienia)...mam zamiar sie odwolac, pozwole sobie wkleic tresc
    odwolania - mozecie sie do tego odniesc ? jak wyglada sprawa z punktu
    widzenia prawa ? Moze by mnie tak nie ruszylo gdybym wiedzial ze
    rzeczywiscie tam stałem, gdybym dostal mandat do podpisu, gdybym go wogole
    widzial..a tak ni z gruszki niz pietruszki przychodzi upomnienie....
    Mandat niechetnie ale zaplace jak tylko przedstawią mi dowod..ale czy bez
    niego (tresc listu) jestem takze zobowiazany zaplacic mandat/oplate karną
    ktorej nawet nie widzialem ? (nie wiem kto jest wystawcą mandatu...wezwanie
    o tym nie traktuje, jest od Administracji Zasobow Komunalnych w tym
    miescie).

    oto tresc listu ktory zamierzam im wyslac jutro.

    "
    Dnia 16.11.2004 dostarczono mi drogą pocztową wezwanie do zapłaty zaległej
    opłaty za nieopłacone parkowanie w dniu 17.08.2004 na parkingu przy ulicy
    Chrobrego. Pismo to jest dla mnie o tyle zaskakujące ze nie przypominam
    sobie żadnego kontaktu ze Strażą Miejską czy też pracownikami parkingu, ani
    ja ani żadna z osób uprawnionych do poruszania się tym samochodem (SPS 29FH)
    nie przyjmowała żadnego mandatu ani żadnej opłaty karnej - także w świetle
    powyższego nie mam pojęcia o co w w/w piśmie wam chodzi. Po rozmowie
    telefonicznej z pracownicą AZK dowiedziałem się ze "kartka papieru"
    traktująca o opłacie karnej mogła zostać włożona za wycieraczkę samochodu.
    Niestety ten sposób doręczenia nie jest (na mój stan wiedzy) prawomocny -
    kartka mogła wypaść, mogła zostać wyciągnięta, mogła wreszcie być wyrzucona
    wraz z ulotkami reklamowymi które notorycznie są wkładane na parkingach w
    ten sam sposób. Jeśli jednak mandat/opłata karna została podpisana przez
    kierowcę samochodu (tak jak mówię - samochodem tym jeździ parę osób) to
    proszę o przesłanie potwierdzonej kopi tegoż mandatu/opłaty karnej lub
    informacje telefoniczną ze taką kopie mogę zobaczyć w AZK Pszczyna. Jeśli
    jest to niewykonalne z przyczyny braku podpisu przyjmującego (wg pani z AZK
    taki podpis nie jest wymagany) to proszę o dowód w postaci wydruku z
    sprawnego parkomatu z tegoż dnia oraz zdjęcie samochodu o nr rej SPS 29 FH
    stojącego na tym parkingu - w tym wypadku oczywiście opłata zostanie
    dokonana acz pozycja koszty upomnienia 8zł to swoiste naciąganie - jak
    możecie upominać się o coś co w ogóle nie zostało doręczone ? (mandat/opłata
    karna której nie dostałem). To że AZK postępuje wg uchwały Rady Miasta (czy
    Powiatu) nie oznacza ze AZK może wystosowywać wezwania do opłat (z dodanymi
    kosztami upomnienia!) o których osoba wzywana do uiszczenia nic nie wie.

    W razie gdyby moja interpretacja zdarzenia była niezgodna z
    Kodeksem Cywilnym czy innymi aktami prawnymi proszę o przytoczenie punktów
    na mocy których obywatel posiadacz pojazdu jest zobowiązany zapłacić
    mandat/opłatę karną (wystawiony przez organ inny niż Policja) której nie
    widział, nie odebrał, nie podpisał i na którą nie ma dowodu.

    Jeśli pracownicy wystawiający opłatę karną dysponują zdjęciem samochodu i
    rzeczonym wydrukiem z sprawnego parkomatu na tymże parkingu opłata
    oczywiście zostanie uregulowana w trybie natychmiastowym. W przeciwnym
    wypadku wnoszę o kasację mandatu/opłaty karnej.

    Proszę o odpowiedź na niniejsze pismo. "

    z gory dziekuje za opinie i pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2004-11-17 12:56:56
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > A jakiego dowodu żądasz gdy zatrzyma Cię policjant z przejechanie na
    > czerwonym swietle?

    Znowu baki puszczasz tutaj ignorancie prawny? Paszol stad.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 4. Data: 2004-11-17 13:11:17
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > \
    > Nadal się szwendasz za mną tępy pedale?
    > Nie wstyd ci ?

    Wyganianie zboczenców z usenetu to moja specjalnosc. Precz.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 5. Data: 2004-11-17 13:35:33
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "jurekh" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > razy
    > płacić czy pokazać policji mandat ze strazy?

    A jak myślisz?

    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2004-11-17 13:38:20
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Kane" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Mandat niechetnie ale zaplace jak tylko przedstawią mi dowod..

    A jakiego dowodu żądasz gdy zatrzyma Cię policjant z przejechanie na
    czerwonym swietle?
    Wystarczy Ci jego słowo, ze tak było.
    Służby w strefach wypełniają protokół i to jest dowód "w sprawie".

    pzdr
    Leszek

  • 7. Data: 2004-11-17 13:54:10
    Od: "jurekh" <h...@o...pl>

    myślę że raz wystarczy zapłacić
    pzdr jurek

  • 8. Data: 2004-11-17 14:05:52
    Od: "Kane" <k...@t...pl>

    > A jakiego dowodu żądasz gdy zatrzyma Cię policjant z przejechanie na
    > czerwonym swietle?
    > Wystarczy Ci jego słowo, ze tak było.

    Wystarczy mi jego slowo, moja swiadomosc, moje przyjecie mandatu i moj
    podpis na nim.
    A tu jedyne co mam to...kartka za wycieraczką ktorej nawet nie dostalem ?

    Czy sluzby miejskie maja w takiej sprawie identyczne uprawnienia jak Policja
    ?

    Kane

  • 9. Data: 2004-11-17 14:17:11
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > A tu jedyne co mam to...kartka za wycieraczką ktorej nawet nie dostalem ?

    A oczekujesz aby strażnik stał przy Twoim autem pół dnia aż przyjdziesz. W
    Poznaniu chodzą dwójkami. W razie czego możesz nie zapłacić i iść do
    Sądu.Będziesz miał dwóch świadków przeciw sobie.

    Pzdr
    Leszek

  • 10. Data: 2004-11-17 14:19:02
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > myślę że raz wystarczy zapłacić

    To dobrze sobie wykombinowałeś;))))
    Ja na to wpadłeś?

    Pzdr
    Leszek
    P.S Odpisuj pod i wycinaj co niepotrzebne.Podejrzyj jak robią to inni, to
    nie jest za trudne dla Ciebie (bo widzę, że jesteś łebski chłop).