  • 1. Data: 2004-11-17 09:51:49
    Temat: Pozwać Sąd? (baaardzo długie)
    Od: "Studencik" <s...@n...cyberlan.pl>

    Witam serdecznie.

    Moja historia jest nieco zakręcona, lecz mam nadzieje, ze nie zanudzę
    ją szanownych grupowiczów.
    Jakiś czas temu byłem zatrudniony na okres probny w Sądzie Rejonowym
    na stanowisku informatyk. Moimi obowiązkami było min. konfiguracja
    systemow, dbanie o sprzet, wsparcie pracownikow od strony
    informatyczniej. Niestety nie dostałem pracy na stałe poniewaz nie
    mialem ukonczonych studiow (brakło 3 semestrow).
    Na moje miejsce został przyjęty nowy "informatyk" z papierem.
    Człowiek ten zanim dostał prace w sadzie poszukiwał pracy takze
    w mojej firmie informatycznej ktorą prowadzę. Nie dostał jej poniewaz
    nie potrafił odpowiedziec na JEDNO banalnie proste dla informatyka
    pytanie (to tak jakby prawnik nie wiedzial kim byla Temida).

    Po jakims czasie otrzymuję telefon ze sądu z prosbą o podanie
    hasła administratora do systemu windows XP jedej z Pań sędzin.
    Hasło było niezbędne o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania
    na w/w komputerze.
    Hasła żadnego NIE zakładałem, lecz podałem kilka, ktore
    ewentualnie mogłem zastosować (nie bylem pewien na 100%
    czy rzeczywiscie nie bylo hasła).

    Po kilku dniach otrzymuje kolejny telefon, w ktorym wrecz
    żąda sie ode mnie naprawienia/usuniecia blokady.

    Poniewaz nie znałem hasła pogooglowałem za softem do łamania
    haseł Windowsa XP. Zajelo mi to jakies 5 min, przez nastepne
    10 przetestowalem soft na swoim kompie... Działał !!! :)
    Z dyskietką pojechałem do sądu. I to o dziwo okazało się,
    że nieszczesliwy komputer nie posiadał jako takiego konta
    Administratora, tylko konto poprzedniego wlasciciela z
    prawami admina nie zablokowane HASLEM!!!!.
    Wszystko co wystarczylo zrobic to sprawdzic przy pomocy
    magicznej dyskietki dostepnej w necie jacy sa userzy
    na kompie i dostac sie BEZ hasla do konta usera z prawami
    admina.

    Podirytowany niesumiennością, lenistwem sądowego informatyka
    postanowiłem skasować za usługę którą wykonałem. W koncu
    zostałem wezwany by naprawic moj błąd, ktorego nie było,
    a tymczasem skonfigurowałem komputer za informatyka
    i udzielilem mu lekcji "hakerstwa".

    Za usługe zawołałem 100 PLN (netto) w koncu jako byle informatyk
    bez papiera moge chyba zażądac sumiennej wypłaty za usługę
    której nie wykonał inżynier. Świadczy to chyba o mojej wiedzy...
    Sąd wykręca się od przyjęcia faktury.

    No i pytanie... Czy miałem prawo wystawić fakturę??
    Jak zmusić Sąd by przyjął i zapłacił fakturę???

    Pozdrawiam
    Szolek

  • 2. Data: 2004-11-17 10:22:31
    Temat: Re: Pozwać Sąd? (baaardzo długie)
    Od: "pinarczuk" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Moja historia jest nieco zakręcona, lecz mam nadzieje, ze nie zanudzę

    > Jak zmusić Sąd by przyjął i zapłacił fakturę???

    Moim zdaniem powinieneś uprzedzić panią urzędniczkę przed wykonaniem tej
    roboty że będzie tyle kosztowała, jeśli by się nie zgodziła mógłbyś odmówić
    jej wykonania. Z sądem raczej nie wygrasz sprawy.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-11-17 11:33:41
    Od: "Studencik" <s...@n...cyberlan.pl>

> [...]
    > odmówić
    > jej wykonania. Z sądem raczej nie wygrasz sprawy.

    Prace wykonywalem pod nadzorem informatyka, ktoremu chcialem (a raczej
    musialem) udowodnic, ze nie zalozylem hasla. Pod jego okiem wszedlem
    do systemu jako admnistrator nie łamiąc żadnych haseł.
    Innymi słowy wykonałem podstawowe zadania informatyka za tegoz
    informatyka. A takze zademonstrowalem mu w jaki sposob radzic
    dobie gdy inny uzytkownik zapomni hasla do systemu.

    Pozdrawiam
    Szolek

  • 4. Data: 2004-11-17 11:40:16
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Studencik pisze:

> [...]
    > informatyka. A takze zademonstrowalem mu w jaki sposob radzic
    > dobie gdy inny uzytkownik zapomni hasla do systemu.

    Zrobiles "blad taktyczny"

    nalezalo NAJPIERW uzgodnic, ze JESLI okaze sie ze blokad zadnyc nie ma,
    zleceniodawca zaplaci za usluge..

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-11-17 12:22:38
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *pinarczuk* wrote in <news:4fec.00000033.419b2666@newsgate.onet.pl> :

> [...]
    > roboty że będzie tyle kosztowała, jeśli by się nie zgodziła mógłbyś odmówić
    > jej wykonania. Z sądem raczej nie wygrasz sprawy.

    Nie mówiąc o tym że wziąć najpierw zlecenie na piśmie.

    --
    Siwy włos jest oznaką podeszłego wieku, a nie rozumu.

  • 6. Data: 2004-11-17 12:33:15
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 17 lis o godzinie 12:33, na pl.soc.prawo, Studencik napisał(a):

> [...]
    > informatyka. A takze zademonstrowalem mu w jaki sposob radzic
    > dobie gdy inny uzytkownik zapomni hasla do systemu.

    Wystawić fakturę, nie potrzebujesz podpisu zlecającego .....
    W odpowiednim czasie odprowadzasz podatki, potem windykujesz należność...
    ;)
    Na swoją stronę, ponieważ nie masz pisemnego zlecenia, zamów wykaz połączeń
    przychodzących od swojego operatora telefonicznego na który składano to
    zlecenie.

    --
    Herbi
    17-11-2004 13:33:05

  • 7. Data: 2004-11-17 18:14:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Studencik" <s...@n...cyberlan.pl> napisał w wiadomości

    Wynagrodzenie Ci się należy. Ale ponieważ nie uzgodniliście stawki, to w
    wysokości "zwykłej" za tego typu usługę - cokolwiek by to nie oznaczało.
    Możesz się powołać na przepisy dotyczące biegłych. tam jest stawka godzinowa
    plus dojazd. W mojej ocenie sąd to powinien uznać za stawkę zwykła. Podstawą
    roszczenia jest art. 628 kc.

  • 8. Data: 2004-11-19 20:51:59
    Od: "Studencik" <s...@n...cyberlan.pl>

> [...]
    > godzinowa
    > plus dojazd. W mojej ocenie sąd to powinien uznać za stawkę zwykła.

    Nie rozumiem... To Sąd ma sie powoływać na tę art. podważając stawkę,
    czy ja podczas roszczenia należności?? Bo mnie wystawiona przeze mnie
    stawka jak najbardziej odpowiada i nie mam zamiaru jej zmieniac.
    A jesli sąd uwaza ze jest za wysoka, to niech sie martwi.

    Pozdrowka!