  • 1. Data: 2004-11-17 09:45:55
    Temat: naprawa gwarancyjna w spółdzielni/dewelopea
    Od: "Jacek" <b...@p...onet.pl>

    Witam!
    Na początku opiszę sytuację: otóż kupiłem mieszkanie (tzn, dostałem
    spółdzielczo-własnościowe prawo do lokalu) ok pół roku temu. Podczas zakupu
    podpisywałem umowę trójstronną pomiędzy spółdzielnia, deweloperem i mną o
    budowę lokalu. Układ był taki, że deweloper buduje na gruntach spółdzielni.
    Minął pewien czas i zauważyłem, że rura spustowa od rynny obok mojego okna
    zaczyna się obrywać co powoduje, że woda leje się po elewacji. Wiadomo czym
    to grozi... jeśli rura w końcu spadnie komuś na głowę będzie tragedia, a
    tymczasem może na ścianie pojawić się grzyb.
    Gdzie jest problem, otóż spółdzielnia umywa ręce i nie chce tego naprawić
    gdyż budynek jest na gwarancji - przekazała sprawę do dewelopera. Deweloper
    nic nie robi, gdyż ma problemy i brak kasy na naprawę gwarancyjną - nie
    zrobi tego w najbliższym czasie.
    Co zrobić w tej sytuacji? Rura na wysokości 3 piętra, która nie wiadomo
    kiedy zleci jest sporym zagrożeniem...
    Czy spółdzielnia może zrobić to we własnym zakresie obciążając kosztami
    gwaranta? na jakie przepisy Sie powoływać w takim przypadku?
    Kto będzie odpowiedzialny za ewentualny wypadek? Spółdzielnia (która
    administruje osiedlem) czy gwarant?

    pozdrawiam,
    Jacek