  • Data: 2004-08-23 16:11:15
    Temat: legalnosc linkowni p2p
    Od: Sero <s...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam pytanie: jak wyglada sprawa legalnosci linkowni p2p?
    Dla niewtajemniczonych dodam, ze sa to strony zawierajace informacje o
    plikach dostepnych w sieci p2p. Nia ma tam umieszczonych zadnych plikow, a
    jedynie informacje o nich (wielkosc, suma kontrolna, kodek, rodzaj
    kompresji).
    Po artykule jaki ukazal sie w rzeczpospolitej
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040819/k
    ultura/kultura_a_1.html
    dotyczacym nielegalnego kopiowania ksiazek, sparawa zajela sie kancelaria
    adwokacka.
    Najpierw zwrocono sie z prosba o udostepnienei danych wlasciciela domeny
    osloskop.net. Firma rejestrujaca nie udzielila takich informacji, bo ich
    nie posiadala (poprostu nie byly wpisane dane).
    Nastepnie przyszlo oficjalne pismo nakazujace udostepniania danych (nie wiem
    na jakiej podstawie) wlasciciela domeny osloskop.pl. Serwis funkcjonowal
    pod inna domena - osloskop.net. Ja jestem wlascicielem .pl, .net ktos inny,
    ale nikt nie posiada jego danych.
    Dzisiaj dowiedzialem sie, ze sprawa trafila do prokuratury.
    Kancelaria adwokacka bedzie chciala uzyskac informacje o osobach ktore
    dodawaly linki i ktore w nie klikaly (ale ich nie posiadam).
    Zajmuje sie utrzymaniem tej strony i z jej dzialalnoscia nie mam nic
    wspolnego. Serwer znajduje sie w USA. Teraz pytania:
    Czy mi cos grozi? Jakie moga byc mi i innym przedstawione zarzuty?
    Czy osoby dodajace linki i klikajace w nie moga sie czuc zagrozone?

    Jakies rady?