    From: "Piotr" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: łamanie prawa przez Urząd Skarbowy
    Date: Fri, 10 Oct 2003 15:39:02 +0200
    Sender: b...@p...onet.pl@vc222.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mam problem z Urzędem Skarbowym. Po kontroli mojej firmy, pracownicy US
    przedstawili dowody obciążające mnie podatkowo. Jednak ja uważam, że są one
    niewiarygodne, bo nie są to dokumenty tylko przedstawione ilości paragonów
    które nie zgadzają się z ilością zakupionych towarów - jest ich za mało
    (zresztą w tym przedstawieniu jest masę błędów, a protokół zajmuje około 100
    stron). US przesłuchał ok 30% moich klientów (trwało to kilka miesięcy) i
    żaden z nich nie stwierdził, iż nie dostał paragonu. Marża wychodzi
    dodatnia, firma płaci podatki. Braki w paragonach wynikają z łączenia
    towarów w jeden promocyjny, np. przy zakupie towaru X dostajesz gratis towar
    Y. Wiem że towar Y powinien być księgowany np. za 1 zł, ale tak już się
    stało. Nie znaczy to wcale, że towaru Y nie zaksięgowałem i wpuściłem go w
    koszty. US nie przyjmuje tego do wiadomości, ani zeznania świadków - które
    są na moją korzyść - i w zaparte dąży do ukarania mnie. Gdzie mam się
    odwołać? Do Izby skarbowej gdzie są to ci sami ludzie? Wiem, że mogę później
    do NSA, ale najpierw będę musiał zapłacić wszelkie kary. Wiem także, ze sami
    pracownicy dostają premię od "wykrytych" należności podatkowych. A może
    Kodeks Karny, bo pracownicy US nie są bezstronni skoro dostają premię?

    I jeszcze jedno, czy ja w ogóle muszę udowadniać na wniosek US swoją
    niewinność, skoro to US zarzuca błędy w prowadzeniu firmy. Na przykład pani
    z US powiedziała do mnie tak:

    US: kupował pan towar obrotowy firmy bez faktury (tylko na paragon)

    Ja: nie, nie prawda

    US: prawda, nakładam panu grzywnę w wysokości takiej i takiej, bo pan tego
    nie udowodnił.

    pzdr.