  • 1. Data: 2008-06-18 08:18:51
    Temat: kupno mieszkania- lewa umowa
    Od: "w" <s...@v...pl>

    witam
    ok 5 lat temu kupiłem mieszkanie, teraz zgłosił sie do mnie sprzedający z
    prośba żebysmy spisali lewą umowę przedwstępną ze wsteczna datą na której
    bedzie info, że wpłacilem mu całą kase przed zawarciem własciwej umowy. Ma
    to go uchronic przed zapłaceniem podatku bo sprzedał to mieszkanie przed
    upływem 5 lat od daty kupna. I kupił inne przed sprzedaniem tego mojego.
    Z jednej strony chciałbym pomóc bo gość w porządku z drugiej mam pewne
    obawy, żeby mnie nie zaczeli sprawdzać, bo pełne 5 lat od daty zawarcia
    umowy mija za miesiąc.
    Mam nadzieje ze wyuraziłem sie jasno
    z góry dzięki za wszelkie sugestie
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-06-18 08:29:55
    Temat: Re: kupno mieszkania- lewa umowa
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > bo gość w porządku

    Nie jest w porządku, skoro szykuje taki przekręt. W dodatku liczy na frajera:
    jak sprawa wyjdzie na jaw, to Ty też bedziesz miał niamałą karę od US i
    prokuratora na głowie. Będziesz sie tłumaczył: "to był taki miły starszy pan i
    chciałem mu pomóc...".

    --
    Lukasz

  • 3. Data: 2008-06-18 08:43:36
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 18 Jun 2008 10:18:51 +0200, w napisał(a):

> [...]
    > umowy. Ma to go uchronic przed zapłaceniem podatku bo sprzedał to
    > mieszkanie przed upływem 5 lat od daty kupna. I kupił inne przed

    Do kitu, skuteczność takiej umowy uzależniona jest od zachowania formy
    aktu notarialnego, a przecież tego żaden notariusz nie podpisze.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 4. Data: 2008-06-18 09:01:34
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "w" <s...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z jednej strony chciałbym pomóc bo gość w porządku z drugiej mam pewne
    > obawy, żeby mnie nie zaczeli sprawdzać, bo pełne 5 lat od daty zawarcia

    Za mało masz problemów w życiu? Odpuść sobie oszusta.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 5. Data: 2008-06-18 10:33:49
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Umowy przedwstepnej?
    Umowa przedwstepna nie musi być w formie aktu notarialnego, moze być po prostu na
    pismie.

    Sporo osób dało się złapać urzędom skarbowym jak ten sprzedający i jesli można, to
    pomógłbym człowiekowi.
    Ale spokojnie pójdźcie we dwóch do adwokata, na koszt sprzedającego oczywiście, te
    100-200 zł niech poswieci na poradę,
    żebyś był spokojny.
    M.in. nie jestem pewien, czy aby liczy sie dzień zapłaty, a nie raczej dzień spisania
    umowy ostatecznej przed
    notariuszem.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-06-18 12:54:13
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Tia http://tinyurl.com/6asejv

  • 7. Data: 2008-06-18 14:18:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    w wrote:
    > witam
    > ok 5 lat temu kupi?em mieszkanie, teraz zg?osi? sie do mnie sprzedaj?cy z
    > pro?ba ?ebysmy spisali lew? umowe przedwstepn? ze wsteczna dat? na której
    > bedzie info, ?e wp?acilem mu ca?? kase przed zawarciem w?asciwej umowy. Ma
    > to go uchronic przed zap?aceniem podatku bo sprzeda? to mieszkanie przed
    > up?ywem 5 lat od daty kupna. I kupi? inne przed sprzedaniem tego mojego.
    > Z jednej strony chcia?bym pomóc bo go?ae w porz?dku z drugiej mam pewne
    > obawy, ?eby mnie nie zaczeli sprawdzaae, bo pe?ne 5 lat od daty zawarcia
> [...]

    jak lubisz miec kłopoty to się podpisz.
    ewentualnie pójdziesz siedzieć razem z nim

  • 8. Data: 2008-06-18 15:42:59
    Od: Heming <n...@n...pl>

    w pisze:

    [cut]

    Po pierwsze te piec lat uplynie dopiero z koncem roku kalendarzowego
    (licza sie lata kalendarzowe), wiec oszustowi nie wiele to da.

  • 9. Data: 2008-06-18 15:44:34
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Do kitu, skuteczność takiej umowy uzależniona jest od zachowania formy
    > aktu notarialnego, a przecież tego żaden notariusz nie podpisze.

    Akurat umowa przedwstepna nie musi byc w formie aktu notarialnego.

  • 10. Data: 2008-06-18 18:55:09
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 18 Jun 2008 17:44:34 +0200, Heming napisał(a):

    > Akurat umowa przedwstepna nie musi byc w formie aktu notarialnego.

    Akurat mylisz się; chociaż nie -- pytanie co masz na myśli mówiąc 'musi'.
    Jeśli komuś zależy na zawarciu umowy przyrzeczonej to musi.