  • 1. Data: 2006-10-09 19:06:07
    Temat: kupno auta z UE, akcyza i inne formalności..
    Od: "Marcin" <f...@w...pl>

    Witam

    Chciałbym się zwrócić z prośbą o poradę do wszystkich (a sądzę że jest ich
    niemało), którzy sprowadzali sobie bądź też kupowali auto sprowadzone z UE.
    Mam możliwość zakupu auta sprowadzonego na zamówienie (przez komis) z
    Niemiec. Mam do wyboru 2 opcje:
    opcja 1) umowa sprzedaży/zakupu auta podpisana między mną a sprzedającym
    obywatelem UE. W takim wypadku na mnie podpisane są wszystkie papiery,
    również ja opłacam akcyzę i ponoszę wszelkie problemy z tym związane. Ta
    opcja wydaje się prostrza i teoretycznie mniej kosztowna, za to ja ponoszę
    całą odpowiedzialność.

    opcja 2) komis sprowadza samochod, na umowie jest wpisana osoba trzecia,
    również na tę osobę jest dowód wpłaty akcyzy. Następnie ja kupuję ten
    samochód z komisu i rejestruje na swoje nazwisko. Tutaj mam pytanie: czy w
    razie zaniżenia wartości samochodu na umowie i odprowadzenia niższej kwoty
    akcyzy skarbówka czepia się mnie jako ostatecznego właściciela czy też osoby
    która opłacała podatek? Czy nie ma problemów z rejestracją samochodu na moje
    nazwiko podczas gdy na umowie zakupu auta oraz dokumentach ze skarbówki
    widnieje inne nazwisko?

    generalnie jak w praktyce wyglądają możliwości weryfikacji wartości
    samochodu na umowie a co za tym idzie na ile prawdopodobne jest wezwanie do
    dopłacenia akcyzy? Jak najczęściej wygląda załatwianie formalności pomiędzy
    zamawiającym a firmą sprowadzającą auto?

    Mati