    From: kesser <d...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kratka, i inne zmiany w prawie
    Date: Wed, 15 Jun 2011 12:19:06 -0700 (PDT)

    Witam
    Nie wiem gdzie zapytać bo temat jest dość rozległy. Mam auto z
    polskiego salonu, które poprzedni właściciel kupił i zarejestrował
    jako ciężarowo-osobowy z kratką. Salon przerobił auto i dołożył kratkę
    na zasadzie rozpórki. Auto przechodziło kolejne przeglądy. Gdy kupiłem
    auto parę lat temu zmieniły się przepisy i nie można było robić
    odliczeń VAT bo auto nie spełniało jakichś nowych sposobów liczenia
    itd. Auto użytkuję jako osoba prywatna. Dowiedziałem się, że nie mogę
    jeździć bez kratki bo auto jest ciężarowo-osobowe i zmiana tego stanu
    rzeczy wymaga dodatkowego przeglądu i kosztu ok. 400 pln.
    Dziś na przeglądzie (auto ma 11 lat) dowiedziałem się, że kratka w
    moim samochodzie jest nie zgodna z przepisami!!!
    Powinna być zamontowana na stałe i coś tam jeszcze.
    Wg. mnie to jest próba działania prawa wstecz. Być może gość od
    przeglądu jest w błędzie ale wolę się upewnić.
    Czy mogą mi grozić jakieś konsekwencje z tego tytułu i czy w ogóle
    ktokolwiek ma prawo żądać ode mnie zmian w aucie skoro wcześniej
    spełniał wymogi prawne?