  • 21. Data: 2002-03-25 12:37:45
    Temat: Re: kontrola biletow - prosba o interpretacje
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    Użytkownik "Buker" <n...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:a7iiva$jgu$1@news.tpi.pl...

> [...]
    | określonymi w taryfie, wstęp na imprezę artystyczną, rozrywkową lub
    | sportową, działanie automatu lub inne podobne świadczenie, o którym wie,
    że
    | jest płatne.
    |

    | § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 2 można orzec
    obowiązek
    | zapłaty równowartości wyłudzonego mienia.
    |

    | USTAWA
    | z dnia 24 sierpnia 2001 r.
    | Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia.
    |
    | art 45§ 2. Art. 243 Kodeksu postępowania karnego stosuje się odpowiednio.

    No i?!

    Wykroczenie nie jest przstępstwem.

  • 22. Data: 2002-03-25 12:41:03
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    Byłbym wdzięczny za cytaty bo nie wiem o co chodzi i do kogo są skierowane
    pytania.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Marcin.

  • 23. Data: 2002-03-25 12:59:51
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Przeczytaj dalszy ciąg wątku! Przepis ten stosuje się odpowiednio do
    > wykroczeń.

    Jeżeli masz na myśli KW to udowodnij, że na mocy art 121 brak zapłaty kary
    nawet po raz 3 jest przestępstwem.
    Ciągle jest to co najwyżej wykroczenie - nie jest to ani występek, ani
    zbrodnia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 24. Data: 2002-03-25 13:03:02
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Owszem jest to wykroczenie. Kodeks wykroczeń:

    Ale dopiero za 3 razem. Za to nawet za 1000 razem nie jest przestępstwem.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 25. Data: 2002-03-25 14:11:32
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Buker" <n...@d...pl>
    napisał w wiadomości news:a7n5f8$q2t$2@news.tpi.pl...

    > 1) Post krzysia również nie miał treści, którą przytoczyłeś jako podsatwę
    > swej polemiki.
    > 2) Wytłumacz mi jak może dojść do stwierdzenia,
    > że osoba jedzie np. czwart raz bez biletu

    Oczywiście na podstawie dowodów przewidzianych
    przez prawo.

    > jeśli osobnik taki będzie przy każdej kontroli
    > wstawał i bez słowa się oddalał a kontrolerzy nie będą mogli
    > go zatrzymać do czasu przybycia Policji
    > (do takiego stanu faktycznego odnosiły się moje uwagi).

    Przejaskrawiasz stan faktyczny.
    Dziewczyna powiedziała, że ma dokum. w plecaku
    a teraz wysiada więc... mogli wysiąść z nią
    a nie po chamsku tarasować drogę zapewne
    obślizgłymi cielskami.

    W Twoim ww. przykładzie mają też problem ale nie wolno
    go rozwiązywać siłowo bo toż to bezprawie w biały dzień.
    Może powinni kontrolować z udziałem policjanta?
    Może powinni śledzić i potem pozywać?
    Nie wiem.
    Ja na miejscu dziewczyny pewnie zażądał odszk.
    za straty spowodowane np. spóźnieniem itp.
    bo nie wiem czy pamiętasz ale musiała jechać dalej.

> [...]
    > sprzeczne z Konstytucją) i potem występować na drogę post. cywilnego -
    > tylko, że gdyby tak roblili to wszyscy przewoźnicy jak jeden mąż by

    Zwracam uwagę, że Kolega zaczyna odwoływać się
    do wykładni celowościowej a ta i inne, zgodnie z już poprzednio
    cytowaną przeze mnie uchwałą SN I KZP 14/00 z dnia 2000.06.20
    mogą być stosowane jeśli wykładnia językowa... itd.

> [...]
    > Ja patrzę na niego jak na kosmitę, spokojnie wstaję i idę na piwko
    > - a ten frajer szanując moje konstytucyjne prawa może za mną

    Uhmmm.
    Może jeszcze poprosić policjanta i wtedy to już kicha :)
    Sorry ale taki jest stan prawny na dziś, jak mi się wydaje.
    Mogą robić też tak jak w opisanym przypadku dziewczyny
    ale narażają się co najmniej na koszty.

    > Świat widziany jedynie przez pryzmat komentarzy i orzeczeń
    > zamienia się w groteskę....

    Nie załamuj się.
    To nie było moim celem :))

  • 26. Data: 2002-03-25 15:20:10
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    Ludzie! Czytajcie uważnie cały wątek! Powtarzam:

    USTAWA
    z dnia 24 sierpnia 2001 r.
    Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia.

    Art. 45. § 1. Policja ma prawo zatrzymać osobę ujętą na gorącym uczynku
    popełnienia wykroczenia lub bezpośrednio potem, jeżeli:

    1) zachodzą podstawy do zastosowania wobec niej postępowania
    przyspieszonego,

    2) nie można ustalić jej tożsamości.

    § 2. Art. 243 Kodeksu postępowania karnego stosuje się odpowiednio.
    (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

  • 27. Data: 2002-03-25 15:24:28
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Mariusz C." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście na podstawie dowodów przewidzianych
    > przez prawo.

    Tak? Tylko, że według Ciebie nie wolno podejmować żadnych działań jeśli
    to dopiero pierwszy raz.

    > Przejaskrawiasz stan faktyczny.
    > Dziewczyna powiedziała, że ma dokum. w plecaku
    > a teraz wysiada więc... mogli wysiąść z nią
    > a nie po chamsku tarasować drogę zapewne
    > obślizgłymi cielskami.

    Powtarzam ostatni raz: moje uwagi odnosiły się do innego stanu
    faktycznego! Jeżeli chodzi o dziewczyne to oczywiście, że powinni pozwolić
    jej wysiąść i dopiero na przystanku sprawdzić bilet.

> [...]
    > go rozwiązywać siłowo bo toż to bezprawie w biały dzień.
    > Może powinni kontrolować z udziałem policjanta?

    No właśnie, a życie jest życiem i tej pustki nie zniesie - więc albo
    pozwalamy szaleć tupeciarskim gapowiczom albo godzimy się na ograniczenie
    naszych praw (przynajmniej dopóki ustawodwaca nie zadziała)

  • 28. Data: 2002-03-26 08:59:37
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Ludzie! Czytajcie uważnie cały wątek! Powtarzam:

    Też czytaj uważnie.
    Pytanie było, na jakiej podstawie kanar ma prawo zatrzymać dokumenty. Twoja
    odpowiedź jest na "nieco" inny temat.

    > § 2. Art. 243 Kodeksu postępowania karnego stosuje się odpowiednio.

    Ciągle nie udowodniłeś, że jazda bez biletu to przestępstwo. Na jakiej
    podstawie więc stosujesz w ogóle zapisy KPK?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 29. Data: 2002-03-26 12:37:50
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    | przyspieszonego,
    |
    | 2) nie można ustalić jej tożsamości.
    |
    | § 2. Art. 243 Kodeksu postępowania karnego stosuje się odpowiednio.

    A skąd kanar wie że dana osoba po raz trzeci w roku jeździ na gapę nie
    uiściwszy poprzednich kar? (art. 121 kw).

    Kanar NIE MA PRAWA ograniczać mojej swobody poruszania się i już.

    Marcin.

  • 30. Data: 2002-03-26 14:50:00
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    Ok! Niech każdy pozostanie przy swoim. Jak któryś z Was wygra odszkodowanie
    od MZK to proszę o sygnał, a wtedy przyznam Wam rację....