    From: "Buker" <n...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola biletow - prosba o interpretacje
    Date: Mon, 25 Mar 2002 16:24:28 +0100

    Użytkownik "Mariusz C." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a7nbai$il7$1@news.tpi.pl...

    > Oczywiście na podstawie dowodów przewidzianych
    > przez prawo.

    Tak? Tylko, że według Ciebie nie wolno podejmować żadnych działań jeśli
    to dopiero pierwszy raz.

    > Przejaskrawiasz stan faktyczny.
    > Dziewczyna powiedziała, że ma dokum. w plecaku
    > a teraz wysiada więc... mogli wysiąść z nią
    > a nie po chamsku tarasować drogę zapewne
    > obślizgłymi cielskami.

    Powtarzam ostatni raz: moje uwagi odnosiły się do innego stanu
    faktycznego! Jeżeli chodzi o dziewczyne to oczywiście, że powinni pozwolić
    jej wysiąść i dopiero na przystanku sprawdzić bilet.

    > W Twoim ww. przykładzie mają też problem ale nie wolno
    > go rozwiązywać siłowo bo toż to bezprawie w biały dzień.
    > Może powinni kontrolować z udziałem policjanta?
    > Może powinni śledzić i potem pozywać?
    > Nie wiem.

    No właśnie, a życie jest życiem i tej pustki nie zniesie - więc albo
    pozwalamy szaleć tupeciarskim gapowiczom albo godzimy się na ograniczenie
    naszych praw (przynajmniej dopóki ustawodwaca nie zadziała)