    From: Piotr <p...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: konsekwencje dla kierowcy po potrąceniu pieszego
    Date: Fri, 30 May 2008 20:30:40 +0200

    Witam.

    Sytuacja wygląda tak: zostałem potrącony przez samochód, schematyczny
    rysunek ulicy:

    -----------------
    chodnik
    ------- ------
    trawa | ja |trawa
    ------ vv ------
    ====
    ==== pas 2
    - - - -====- - -
    ==== pas 1
    ====
    ------- ^^ ------
    pas | xx |zieleni
    ------ ------

    Oba pasy ruchu w jedną stronę. Na pasie 1 zatrzymał się samochód
    (przepuszczał mnie i faceta z dzieckiem-xx-idącego z drugiej strony).
    Nagle zauważyłem, że wjechał we mnie polonez (jechał pasem 1 i
    postanowił ominąć ten stojący samochód, który nas przepuszczał).
    Przewiózł mnie dwa-trzy metry na masce, po czym zsunąłem się na trawę.
    Nic mi nie połamał, trochę obtarć naskórka, stłuczenie jednego i
    drugiego podudzia. Zatrzymał się, ludzie z tego pierwszego samochodu też
    się zainteresowali, przyjechało pogotowie, na SORze mnie przebadali,
    tego samego dnia pojechałem do domu, ale ze względu na ogólny stan (mimo
    wszystko trochę obolały jestem) przez tydzień jestem na zwolnieniu (od
    rodzinnego).

    I teraz mam takie pytania:
    Jaki mandat/punkty mógł dostać? (powiedzmy, że był trzeźwy)
    Czy jest opcja jakiegoś odszkodowania (i ewentualnie z jakiego tytułu?).

    dziękuję i pozdrawiam
    piotr.