  • Data: 2008-05-30 20:56:14
    Temat: Re: konsekwencje dla kierowcy po potrąceniu pieszego
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z piątek 30 maj 2008 22:29
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1po3i$sjv$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Bredzisz, jak zwykle zreszta ;) Teraz dodatkowo wulgaryzujesz...
    >
    > Przejscie dla pieszych MUSI byc oznakowane znakami pionowymi.
    > Przyczyny:
    > a) przepisy prawa

    Nie do końca. PoRD mówi jedynie:

    Art.2 p.11) przejście dla pieszych ? powierzchnię jezdni, drogi dla rowerów
    lub torowiska przeznaczoną do przechodzenia przez pieszych, oznaczoną
    odpowiednimi znakami drogowymi;

    a rozporządzenie o znakach:

    ZNAKI DROGOWE POZIOME
    13) P-10 ?przejście dla pieszych?

    Owszem, w rozporządzeniu odnośnie warunków stawiania znaków itepe jest, że
    D-6 stosuje się zawsze, ale z drugiej strony jest tam również, że C-12 ma
    być zawsze z A-7 a jednak nie zawsze tak jest, a nawet na testach
    egzaminacyjnych są zadania z samego C-12. Więc z punktu widzenia PoRD to
    sama zebra wystarczy jak na mój gust, bo wyznacza powierzchnię przejścia.

    > b) mozliwosc zasloniecia oznakowania poziomego przez zanieczyszczenia lub
    > snieg.

    Albo urwania znaku przez dresa. Ponieważ jednak śnieg nie zasypał, to MSZ
    przejście było.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com