  • 11. Data: 2012-10-11 08:41:33
    Temat: Re: komupter frmowy a własne konto
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Hm, ostatnie "popularne" laptopy w których faktycznie nie dało się
    > wyresetować chipsetów (potrzebna była procedura serwisowa, niedostępna
    > publicznie, i to raczej z potrzeby użycia dedykowanego sprzętu) to chyba
    > dawno temu COMPAQ robił.

    Zakładasz nietrywialne hasło na BIOS (czy też ten jego nowy zamiennik),
    dobrze konfigurujesz program rozruchowy i system... i użyszkodnik
    musiałby komputer rozmontować i wylutować baterię podtrzymującą pamięć
    (przynajmniej w Acerach swego czasu baterie były lutowane do płyty).

    > Nie wiem czy dziś takie dziś ktos robi - faktycznie są na rynku?
    > W kategorii cenowej ++ xx xxx czy tańsze? :)
    > Tak, owszem, mam na myśli "włącznie z rozebraniem wymagającym
    > zerwania plomb" :)

    Ale który użyszkodnik na to pójdzie? Szpieg przemysłowy - może. Ale nie
    zwykły luser ;)

    [ciach]

    > ...uzasadnionym argumentem "stwierdzono 17 przypadków robaków
    > i 7 koni trojańskich".
    > W dużej firmie nikt nie będzie dochodził u kogo. Szlaban i już.

    Na przykład.

    > :)
    > Należy wycenić (przez sprawdzenie za ile można wypożyczyć po
    > cenie rynkowej) i doliczyć do podstawy opodatkowania :)

    Znacznie prościej i bezpieczniej jest zakazać :-P

  • 12. Data: 2012-10-11 10:12:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Oct 2012, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > musiałby komputer rozmontować i wylutować baterię podtrzymującą pamięć
    > (przynajmniej w Acerach swego czasu baterie były lutowane do płyty).

    To właśnie miałem na myśli.
    Pomijam szczegół, czy trzeba baterię wylutowywać - te minibaterie
    mają prądy zwarcia mierzone w miliamperach, to nie akumulatory NiCd :)
    (jeszcze dobrze by było wiedzieć, czy kondensator podtrzymujący
    jest na innym pinie).
    W sumie nie o to poszło.
    Widzisz jakąś różnicę prawną między złamaniem "procedury prawnej"
    (w postaci zakazu instalacji oprogramowania" a złamaniem "procedury
    fizycznej" (w postaci zakazu rozbierania komputera)?
    Na .prawo jesteśmy, a nie .jakie.to.trudne.ruszyc.kabelek :D

    > Ale który użyszkodnik na to pójdzie?

    "wnuk stryja ma ipoda i mówił że sobie da radę", coś w tym stylu :P

    [...reszta zgodnie...]

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2012-10-11 10:41:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > fizycznej" (w postaci zakazu rozbierania komputera)?
    > Na .prawo jesteśmy, a nie .jakie.to.trudne.ruszyc.kabelek :D

    Prawo łatwiej przeoczyć, a w przypadku laptopów samo ich rozkręcenie bez
    ryzykowania uszkodzeń bez instrukcji jest dla przeciętnego lusera nie do
    przeskoczenia.

    No i zawsze można dać jakieś plomby. To działa psychologicznie.

    > "wnuk stryja ma ipoda i mówił że sobie da radę", coś w tym stylu :P

    Przypuszczam, że prędzej rozwali ;)

  • 14. Data: 2012-10-11 11:15:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gotfryd Smolik news napisa?(a):

    [...]

    Większość użyje tego:
    http://poradyisztuczki.blogspot.com/2008/08/pc-cmos-
    cleaner-reset-hasa-biosu.html

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 15. Data: 2012-10-11 11:38:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.10.2012 11:15, januszek pisze:
    > Gotfryd Smolik news napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > Większość użyje tego:
    > http://poradyisztuczki.blogspot.com/2008/08/pc-cmos-
    cleaner-reset-hasa-biosu.html

    Żeby dostać się do BIOSu i włączyć zablokowaną możliwość uruchamiania
    systemu z płytek? ;->

    ROTFL

  • 16. Data: 2012-10-11 12:35:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisa?(a):

    > Żeby dostać się do BIOSu i włączyć zablokowaną możliwość uruchamiania
    > systemu z płytek? ;->

    Wydaje mi się, że tego typu rozwiązania nie bazują na bootowaniu systemu
    operacyjnego tylko na trybie awaryjnego flashowania BIOS...

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 17. Data: 2012-10-11 12:52:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.10.2012 12:35, januszek pisze:
    > Andrzej Lawa napisa?(a):

    > Wydaje mi się, że tego typu rozwiązania nie bazują na bootowaniu systemu
    > operacyjnego tylko na trybie awaryjnego flashowania BIOS...

    Skoro nie umiesz nawet przeczytać opisu działania proponowanego
    produktu, to może się w ogóle nie odzywaj, hmm?

    Żeby ta płytka zadziałała musi być włączona możliwość startowania z
    płytki. Kropka. Jak ktoś to wyłączy - musisz rozmontować maszynę.

  • 18. Data: 2012-10-11 13:26:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisa?(a):

    > Skoro nie umiesz nawet przeczytać opisu działania proponowanego
    > produktu, to może się w ogóle nie odzywaj, hmm?

    Może źle od początku napisałem, naiwnie licząć na Waszą błyskotliwość,
    ale podając przykład nie miałem na myśli jednego konkretnego produktu
    tylko alternatywną dla 'bateryjengo resetu' BIOS metodę...

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 19. Data: 2012-10-11 13:53:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.10.2012 13:26, januszek pisze:
> [...]
    > ale podając przykład nie miałem na myśli jednego konkretnego produktu
    > tylko alternatywną dla 'bateryjengo resetu' BIOS metodę...

    No to zrozum, sieroto, że jeśli w BIOS zablokowano możliwość startu
    systemu z zewnętrznych nośników oraz z sieci to bez fizycznego
    rozebrania sprzętu i wykasowania BIOSu nic nie zrobisz. No dobra -
    możesz jeszcze podmienić dysk i z niego odpalić coś do kasowania BIOSu.
    Ale to i tak wymaga fizycznej ingerencji w sprzęt i naruszysz ewentualne
    plomby.

  • 20. Data: 2012-10-11 13:58:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisa?(a):

> [...]
    > możesz jeszcze podmienić dysk i z niego odpalić coś do kasowania BIOSu.
    > Ale to i tak wymaga fizycznej ingerencji w sprzęt i naruszysz ewentualne

    Nie zawsze. Owszem, zwykle faktycznie tzeba przełożyć zworkę ale czasem
    wystarczy nacisnąć po prostu odpowiednie klawisze...

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"