  • 21. Data: 2010-11-19 13:28:30
    Temat: Re: kolejne pytanie o radar ;-)
    Od: "Bartłomiej Kacprzak" <b...@w...pl>

    news:ic5t8k$itr$1@news.onet.pl...

    > ^^^^^^^^^^
    >

    > Dawaj ten wyrok, Kierowniku.
    Nie musi byc z duzej litery.
    Spoko, jak znajde wrzuce na fotosika.
    Policja chciala mnie ukarac za niewskazanie mandatem, a poniewaz nie
    przyjalem mandatu sprawe skierowano do sadu. W sadzie na
    przesluchaniu_chcialem_ wskazac tylko nie moglem, sprawe, umozono, poniewaz
    nie mozna mnie bylo skazac z paragrafu w oskarzeniu.
    Tak, umozono.

    --
    Bartek
    Niebieska9'99

  • 22. Data: 2010-11-19 13:36:40
    Od: max441 <m...@w...pl>

    In article <4ce6490a$0$20988$65785112@news.neostrada.pl>, p...@o...pl
    says...

    > KODOWANIE Ustaw !!!!

    Wiem, wiem, od razu wysłałem drugiego z poprawionym kodowaniem.
    Zmieniłem program i zapomiałem ustawić :-)

  • 23. Data: 2010-11-19 13:46:30
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 14:06:07 +0100, MW napisał(a):

    > Czy jeżeli zaniesiesz do banku zaświadczenie o zarobkach starsze niż
    > miesiąc to uwzględnia Ci je?

    Nie - każą przynieść nowe, ale nie założą od razu że jestem bezrobotny.
    No chyba że z procedury wynika że "skończył mi się czas na udowodnienie że
    pracuję" - ale w przypadku OP to nastąpi dopiero w sądzie, więc nie może
    założyć że już wygrał.

    Henry

  • 24. Data: 2010-11-19 16:43:52
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/19/2010 7:06 AM, MW wrote:
    > To że maja legalizację od sierpnia nie oznacza że mieli ja wcześniej.

    to, że mają legalizację od sierpnia nic nie oznacza co do wcześniejszego
    okresu.
    tak mówi logika.

  • 25. Data: 2010-11-19 16:45:00
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/19/2010 7:28 AM, Bartłomiej Kacprzak wrote:
> [...]
    > przesluchaniu_chcialem_ wskazac tylko nie moglem, sprawe, umozono, poniewaz
    > nie mozna mnie bylo skazac z paragrafu w oskarzeniu.

    podeslij, chetnie poczytam uzasadnienie.

  • 26. Data: 2010-11-19 18:18:01
    Od: "Bartek Kacprzak" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości

    > Chcę RZ w tym wyrazie.
    > :-)

    Chcę RZ w tym wyrazie.
    :-)

    Ach cholera!!! Racja, :)
    -żyć, nie rzyć
    ale bede pamietal.

    Umorzyli sprawe.

    --
    Bartek
    niebieska9'99

  • 27. Data: 2010-11-19 19:07:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-19 09:39, Krzysztof pisze:
    > Jeśli już był taki temat, to nie krzyczcie, tylko poproszę o link :)
    >
    > Do firmy przyszła informacja ze straży miejskiej w Pipidówku Wielkim, że
    > dnia tego, a tego ktoś prowadził samochód należący do firmy, popełnił
    > wykroczenie polegające na przekroczeniu prędkości 15 km/h i straż
    > miejska prosi właścicieli o wskazanie kierowcy.
    > W pierwszej kolejności wysłaliśmy pismo do straży, że w informacji od
    > nich brak jakiejkolwiek wzmianki o radarze, o jego typie, brak
    > świadectwa legalizacji, więc poprosimy o takowe.

    Firma jako właściciel ma wskazać kierującego który w danym czasie
    dysponował pojazdem.
    I na tym etapie w zasadzie nie ma jak wnikać w to czy wykroczenie
    faktycznie było, czy sprzęt był legalizowany itp.

    Dopiero jak ustalony zostanie kierujący pojazdem, zostanie zaproponowany
    mandat i ewentualnie wtedy _kierujący_ może kwestionować homologacje,
    legalizacje, sprzęt, procedury i całe wykroczenie w ogólności - w sądzie
    grodzkim po nieprzyjęciu mandatu.

    Ciebie się tylko pytają kto miał pojazd w danym czasie.
    A czy chodzi o napad na bank, czy przekroczenie prędkości to już inna
    sprawa.

    Swoją drogą to nie wiem czy to tak do końca "w prawie" jest informowanie
    właściciela pojazdu o tym jakie wykroczenie popełniła osoba kierująca
    tym pojazdem. Tego typu informacje chyba nie powinny być ot tak jawnie
    rozsyłane do osób trzecich.

    > Czy możemy być upierdliwi i poprosić o świadectwo dotyczącego
    > okresu, w którym popełniono wykroczenie, czy sobie darować, bo to
    > niczego nie zmieni (może nie mam racji i ważne jest najbardziej aktualne
    > świadectwo)?

    Pewnie przez przypadek zostało wysłane wznowione, ale nie liczyłbym na
    to że stare zgubili. Zapewne mają wszystkie wstecz, bo wiele spraw się
    ciągnie i co jakiś czas muszą stare też wyciągać.

  • 28. Data: 2010-11-19 19:29:07
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał

> [...]
    > mandat i ewentualnie wtedy _kierujący_ może kwestionować homologacje,
    > legalizacje, sprzęt, procedury i całe wykroczenie w ogólności - w sądzie

    No bez jaj. W taki sposób to każdy strażnik miejski mógłby wysłać do mnie
    maila i napisać "a pan to kiedyś jechał za szybko" i wlepić mi mandat. A
    jeśli bym go nie przyjął i sprawa trafiłaby do sądu, to dopiero wówczas
    miałbym prawo kwestionować metody jego "pomiarów".
    Po co marnować czas i pieniądze podatników na sądy grodzkie, jeśli od razu,
    jako właściciel auta mogę zakwestionować wezwanie do wskazania kierującego,
    ponieważ nie widzę do tego podstaw?

    > A czy chodzi o napad na bank, czy przekroczenie prędkości to już inna
    > sprawa.

    No właśnie nie jestem pewien, ponieważ w podobnych przypadkach wcześniej,
    takie kopie świadectw przychodziły bez problemu (z innych straży albo z
    policji). Teraz zresztą też dosłali na naszą prośbę, więc chyba nie do
    końca jest tak, jak mówisz.

> [...]
    > właściciela pojazdu o tym jakie wykroczenie popełniła osoba kierująca tym
    > pojazdem. Tego typu informacje chyba nie powinny być ot tak jawnie

    Ponieważ przypuszczalnie zakłada się, że kierującym w większości przypadków
    jest właściciel.

    > Pewnie przez przypadek zostało wysłane wznowione, ale nie liczyłbym na to
    > że stare zgubili.

    Najpierw nie wysłali żadnego, teraz nie takie, co trzeba.
    Liczyć nie liczę, ale jakoś za dużo błędów wokół tego radaru.

    K.

  • 29. Data: 2010-11-19 19:54:00
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/19/2010 1:29 PM, Krzysztof wrote:

> [...]
    > razu, jako właściciel auta mogę zakwestionować wezwanie do wskazania
    > kierującego, ponieważ nie widzę do tego podstaw?

    ale nie możesz kwestionować czegoś o co nie pytają.
    oni pytają komu powierzyłeś pojazd jako jego właściciel. I o nic wiecej.
    Podstawy mają w kodeksie drogowym.
    A ty im tu nagle nie na temat z homologacją wyjeżdżasz.

  • 30. Data: 2010-11-19 20:30:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-19 20:29, Krzysztof pisze:
    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał

    > No bez jaj. W taki sposób to każdy strażnik miejski mógłby wysłać do
    > mnie maila i napisać "a pan to kiedyś jechał za szybko" i wlepić mi
    > mandat.

    Ale nikt do Ciebie nie wysłał żadnego mandatu.
    Póki co właściciel pojazdu został jedynie poproszony o wskazanie komu
    powierzył pojazd w danym czasie.

    Nie potrzeba do tego żadnej legalizacji.

> [...]
    > straży albo z policji). Teraz zresztą też dosłali na naszą prośbę, więc
    > chyba nie do końca jest tak, jak mówisz.

    Owszem - zawsze przychodzi komplet, czyli zdjęcie, opis, formularze i
    legalizacja. Jednak nie jest to wymagane, a wytłumaczyć to można jedynie
    uproszczeniem procedury w wypadku gdy właściciel sam się przyzna do
    popełnienia wykroczenia, albo ułatwieniem mu przypomnienia sobie komu
    pojazd powierzył (na podstawie zdjęcia).

    > Ponieważ przypuszczalnie zakłada się, że kierującym w większości
    > przypadków jest właściciel.

    Ale nie ma to znaczenia co jest w "większości".
    Bo w tej mniejszości wygląda to na donos na zasadzie "uprzejmie donoszę
    że ten kierowca popełnił takie a takie wykroczenie", wysłany do
    pracodawcy/rodzica/małżonka/kolegi tego który wykroczenie popełnił.

    Ale być może po prostu jako rzecz przez prawo niezabroniona jest dozwolona.
    Ale samo informowanie właściciela pojazdu o miejscu i szczegółach
    popełnionego wykroczenia nie brzmi tak do końca prawidłowo.

    > Najpierw nie wysłali żadnego, teraz nie takie, co trzeba.
    > Liczyć nie liczę, ale jakoś za dużo błędów wokół tego radaru.

    Ale to tak jak pisałem - problem tej osoby która popełniła wykroczenie i
    powinien być podniesiony przez nią.
    Firma ma tylko wskazać kto w danym czasie miał samochód we władaniu.

    Następnie policja albo straż miejska zwróci się do tej osoby z tym samym
    pytanie (o przyznanie się, bądź wskazanie kolejnej osoby której
    powierzyła pojazd).