    From: "Magdalena" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kłopot z prawem do urlopu wypoczynkowego
    Date: Tue, 27 May 2003 22:31:22 +0200

    Proszę o pomoc w obliczeniu, od kiedy przysługuje mi prawo do urlopu.

    Jestem po studiach (obrona 22-06-2001), w trakcie studiów trochę pracowałam,
    ale rozumiem, że tego nie liczymy do wymiaru urlopu, bo korzystniejsze jest
    8 lat za studia.

    Czyli pierwszy stosunek pracy liczyc powinnam jak od 23-06-01 do 18-09-01.
    Stosunek pracy się skończył i otrzymałam świadectwo pracy, potem od
    19-09-01 zawarłam nowy stosunek pracy, cały styczeń 2003 byłam na urlopie
    bezpłatnym, a stosunek pracy zakończyłam 31-03-03.

    W tzw. międzyczasie rozpoczęłam dodatkowe zatrudnienie od 12-12-02 i teraz
    chodzi mi o poprawne wyliczenie urlopu w tym roku i w latach przyszłych w
    nowym miejscu pracy, bowiem Sąd Najwyższy w uchwale z 30 listopada 1988 r.
    (sygn. akt III PZP 33/88). orzekł, że tylko okres zakończonego zatrudnienia,
    wykonywanego poprzednio, będzie
    podlegał wliczeniu do okresu wymaganego do nabycia prawa do pierwszego
    urlopu u dodatkowego pracodawcy. Kiedy zatem uzyskam prawo do urlopu u
    nowego pracodawcy??

    pozdrawiam
    Magda