  • 1. Data: 2009-02-28 13:35:51
    Temat: kaucja a ostatni czynsz
    Od: Zenon Martyniuk <z...@p...el>

    Witam,

    słyszałem, że czasem przy wynajmie mieszkań najemcy robią tak, że ostatni
    czynsz płacą pomniejszony o kaucję. Czy spotkaliście się z czymś takim? Czy
    wynajmujący, jeśli mu to nie odpowiada, może coś w takiej sytuacji zrobić?

    Z góry dziękuję za poradę i podzielenie się doświadczeniami.

  • 2. Data: 2009-02-28 13:41:53
    Temat: Re: kaucja a ostatni czynsz
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Zenon Martyniuk" <z...@p...el> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy
    > wynajmujący, jeśli mu to nie odpowiada, może coś w takiej sytuacji zrobić?

    A czemu mialoby mu to nie odpowiadac, ze tak sie zapytam?
    Skoro sprzety nie zniszczone, to kaucje i tak trzeba zwrocic, wiec co za
    roznica, czy najemca zaplaci czynsz - kaucja czycaly czynsz a za chwile
    wynajmujacy mu odda kaucje?
    Chyba, ze wynajmujacy jest "cFaniaczkiem" i na pytanie o kaucje kaze sie
    calowac w d...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-02-28 13:45:13
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 28 Lut, 14:35, Zenon Martyniuk <z...@p...el> wrote:
> [...]
    > wynajmujący, jeśli mu to nie odpowiada, może coś w takiej sytuacji zrobić?
    >
    > Z góry dziękuję za poradę i podzielenie się doświadczeniami.

    Na przyklad sie nie zgodzic? Czasami tak jest jesli wynajmujacy i
    najemca sie zgodza. Bo maja dzieki temu np. mniej przelewow do
    zrobienia. Ale czasi to problem bo potem moze byc trudno tlumaczyc sie
    w us dlaczego mam mniej pirniedzy niz powininem miec.

  • 4. Data: 2009-02-28 13:50:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    e.googlegroups.com...

> [...]
    zrobienia. Ale czasi to problem bo potem moze byc trudno tlumaczyc sie
    w us dlaczego mam mniej pirniedzy niz powininem miec.

    Poza tym oczywiscie najemnca powinien - proszac czy proponujac taka
    mozliwosc pokazac wynajmujacemu mieszkanie, ze istotnie nie ma powodow do
    zabierania kaucji.
    Zdarzaja sie czesto jednak przypadki, ze o byle co wynajmujacy chce potracac
    z kaucji... - a przeciez to normalne, ze sie pewne rzeczy zuzywaja w
    mieszkaniu i oplata czynszowa zawiera wlasnie taka normalna eksploatacje.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-02-28 14:19:36
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    SDD pisze:

> [...]
    > wynajmujacy mu odda kaucje?
    > Chyba, ze wynajmujacy jest "cFaniaczkiem" i na pytanie o kaucje kaze sie

    Bo zwykle czynsz płaci się z góry, więc ostatni miesiąc wynajmujący
    zostaje "bez kaucji"?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 6. Data: 2009-02-28 14:44:30
    Od: przypadek <p...@g...pl>

> [...]
    > wynajmujący, jeśli mu to nie odpowiada, może coś w takiej sytuacji zrobić?
    >
    > Z góry dziękuję za poradę i podzielenie się doświadczeniami.

    Teoretycznie - przy braku zgody wynajmującego - najemca nie może tak
    zrobić. Praktycznie - takiemu najemcy i tak już legalnie nic nie można
    zrobić, poza domaganiem się ewntualnie groszowych odsetek od kwoty do
    zapłacenia. No i oczywiście domaganiem się naprawienia zaistniałych
    uszkodzeń.

    Ze względu na przepisy które przytoczę poniżej, okazuje się że
    sensowna kaucja zaczyna się powyżej kwoty (3+1+2=6) sześciokrotności
    czynszu :)) (ROTFL :))

    (o ochronie praw lokatorów)

    2. Nie później niż na miesiąc naprzód, na koniec miesiąca
    kalendarzowego, właściciel może wypowiedzieć stosunek prawny, jeżeli
    lokator:

    2) jest w zwłoce z zapłatą czynszu lub innych opłat za używanie lokalu
    co najmniej za trzy pełne okresy płatności pomimo uprzedzenia go na
    piśmie o zamiarze wypowiedzenia stosunku prawnego i wyznaczenia
    dodatkowego, miesięcznego terminu do zapłaty zaległych i bieżących
    należności, lub